Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.45 w nocy wyniosła w Jedynce 2,73 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 24,91 proc. w grupie 4+, 26,65 proc. w grupie 16-49 i 25,70 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 155 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,42 proc., 1,68 proc. i 1,52 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 2,88 mln oglądających oraz odpowiednio 26,33 proc., 28,33 proc. i 27,22 proc. udziału w rynku.
Gdy na scenie pojawiła się Kasia Moś i zaśpiewała piosenkę „Flashlight”, w tym momencie widownia wyniosła 3,1 mln osób (udział wyniósł 23,1 proc.). Nie była to jednak najwyższa chwilowa widownia finału muzycznego widowiska - ta przypadła na występ siedemnastoletniego piosenkarza z Australii Isaiaha Firebraca, który śledziło 3,2 mln widzów (24,4 proc. udziału).

Pierwszy półfinał z udziałem Polki, który odbył się 9 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,87 mln widzów, a podczas jej występu widownia wzrosła do 2,73 mln osób. Pokazany na obu antenach drugi półfinał dwa dni później śledziło ponad 1,4 mln osób (11,3 proc. udziału).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosja-wykluczona-z-eurowizji-bez-transmisji-z-kijowa ##

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 2,21 mln widzów mniej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentował Michał Szpak. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 5,09 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 41,66 proc. w grupie 4+ i 41,98 proc. w grupie 16-49.
TVP1 w czasie transmisji finału Eurowizji zdecydowanie pokonała swoich wszystkich konkurentów w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie był TVN, który nadawał wtedy filmy fabularne, co dało mu 9,17 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął Polsat (również filmy; 6,92 proc.), a czwarte - TVP2 (show „Kocham Cię, Polsko!”, „Discopoland”, serial „Kontakt” i kabaret; 5,47 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Kasia Moś w tegorocznym konkursie zajęła 22. miejsce.











