Kate Moss jako dyrektorka kreatywna marki Diet Coke będzie pracować nad różnymi projektami, między innymi kolekcją ubrań, filmami promocyjnymi oraz organizacją wydarzenia z okazji 40-lecia marki.
- Firma jest zaszczycona mianowaniem Kate Moss na naszą nową dyrektor kreatywną, kontynuując bogatą historię współpracy Diet Coke z niektórymi z największych nazwisk w modzie i kulturze - mówi Michael Willkeke, dyrektor ds. zintegrowanego doświadczenia na Europę w firmie Coca-Cola.
Rzeczywiście, związek Diet Coke z modą jest od dawna bardzo silny. Wcześniej firma współpracowała z projektantami taki jak Karl Lagerfeld, Jean Paul Gaultier oraz Mark Jacobs, a napój był sponsorem ostatniego Tygodnia Mody w Londynie, który odbył się w lutym.

Napój Diet Coke był wcześniej testowany przez byłe modelki w ramach diety mającej zapewnić pozostanie wystarczająco szczupłym, aby odnieść sukces w branży. W swoich wspomnieniach z 2017 roku była modelka Victoire Maçon Dauxerre napisała o ograniczeniu spożycia kalorii do trzech jabłek dziennie i dietetycznej coli, podczas gdy była redaktorka "Vogue Australia", Kirstie Clements, nazwała papierosy i dietetyczną colę „podstawową dietą" dla modelek.
Nawiązanie współpracy z Kate Moss zbiega się z 40. rocznicą powstania napoju. Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1982 r. Diet Coke był drugim najpopularniejszym napojem bezalkoholowym w Wielkiej Brytanii w 2021 r., ustępując jedynie klasycznej coli. Jego udział w rynku został wyceniony na 217,1 mln funtów.











