Katolicka Agencja Informacyjna uruchomiła internetową zbiórkę. Potrzebuje 49 tys. zł miesięcznie

Katolicka Agencja Informacyjna założyła profil w internetowym serwisie Patronite, by zbierać pieniądze na działalność. Celem jest 49 tys. zł miesięcznie. - Naszym obowiązkiem jest korzystanie z możliwości, jakie dają współczesne środki komunikacji - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Marcin Przeciszewski, prezes i redaktor naczelny KAI.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Katolicka Agencja Informacyjna uruchomiła internetową zbiórkę. Potrzebuje 49 tys. zł miesięcznie

KAI jest samofinansującą się agencją, dostarczającą informacji z życia społecznego i życia Kościoła. - Przez ostatnie ćwierć wieku naszą misją było i jest budowanie mostów między światem mediów i Kościołem - mówi Marcin Przeciszewski. Dodaje też, że „sprostanie celom, jakie legły u podstaw założenia KAI jest coraz trudniejsze”. - Obowiązkiem takiej redakcji jak nasza jest korzystanie z możliwości - szczególnie technologicznych - jakie dają współczesne środki komunikacji. Wdrażanie nowych rozwiązań, jak również utrzymanie dotychczasowego poziomu przekazu, wymaga sporych nakładów finansowych. Dlatego KAI zdecydowała się, by za pośrednictwem portalu patronite.pl zwrócić się o wsparcie do przyjaciół.

Celem jest zebranie łącznie 49 tys. zł miesięcznie. Pieniądze są potrzebne redakcji na realizację trzech celów. Pierwszym z nich są profesjonale tłumaczenia tekstów papieskich, KAI chce otrzymywać na to 9 tys. zł. - W przestrzeni publicznej pojawia się wiele papieskich wypowiedzi, które są zniekształcone lub celowo zmanipulowane. Tym pilniejszą potrzebą są profesjonalne tłumaczenia - komentuje szef KAI. Pieniądze trafią np. do tłumaczy.

Drugim z celów zbiórki (zaplanowano na to 15 tys. zł miesięcznie) jest unowocześnienie wydawanego przez redakcję serwisu eKAI.pl - zarówno w zakresie informatycznym, jak i zwiększając liczbę tekstów pisanych specjalnie na portal (w grę wchodzą wydatki związane z wynagradzaniem autorów, fotografów itp). - Prócz działalności stricte skierowanej do dziennikarzy od lat prowadzimy otwarty dla wszystkich portal eKAI.pl. By móc docierać do coraz większej liczby odbiorców musimy (i chcemy) wciąż inwestować w portal - komentuje Marcin Przeciszewski.

Trzecim celem jest rozwój działu wideo, KAI chce uzyskać na to 25 tys. zł miesięcznie. - Często jako jedyni mamy dostęp do najważniejszych osobistości Kościoła w Polsce i za granicą. Jesteśmy też organizatorami interesujących wydarzeń medialnych. Stąd chcielibyśmy wzmocnić nasz dział wideo - mówi prezes Agencji. - Nie widzimy nic niewłaściwego w tym, by prosić o pomoc. Co więcej, wydaje się nam, że właśnie dzięki temu mamy ogromną szansę na zainspirowanie różnych osób i środowisk do zaangażowania się w ewangelizację przez media - argumentuje.

KAI ze wzrostem wpływów i mniejszą stratą

Katolicka Agencja Informacyjna została powołana w 1993 roku przez Konferencję Episkopatu Polski. Jej głównym zadaniem jest informowanie o życiu Kościoła i życiu społecznym. Agencja na co dzień współpracuje z ponad 50 krajowymi i zagranicznymi korespondentami, działającymi w Polsce i za granicą.

W zarządzie zasiadają Marcin Przeciszewski (prezes) i Tomasz Królak (wiceprezes). Redakcje tworzy dziesięć osób, plus dwie przygotowujące serwis eKAI.pl. Redaktorem naczelnym serwisu jest Michał Plewka.

Według sprawozdania złożonego w KRS w ub.r. KAI osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,4 proc. do 4,78 mln zł. Jednocześnie koszt sprzedanych produktów i usług wzrósł z 4,16 do 4,35 mln zł, koszty sprzedaży - ze 121,9 do 142,6 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu - z 885,2 do 903,8 tys. zł.

Agencja uzyskała 629,3 tys. dotacji, wobec 443,9 tys. zł rok wcześniej. Dzięki temu o ile jej strata sprzedażowa wzrosła z 590,7 do 617,6 tys. zł, o tyle strata operacyjna zmalała ze 145,9 do 20,3 tys. zł, a strata brutto i netto - ze 169,5 do 31,2 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"