Resort rolnictwa z kampaniami w TVP i rozgłośniach katolickich

Niemal 700 tys. zł przeznaczyło w tym roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na kampanie społeczne w Telewizji Polskiej - wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gill-Piątek. Łącznie ponad 210 tys. zł otrzymały z kolei rozgłośnie radiowe należące do katolickich diecezji, archidiecezji czy fundacji. Podobne nakłady na te media resort przeznaczył także w 2022 roku.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Resort rolnictwa z kampaniami w TVP i rozgłośniach katolickich
fot. Shutterstock.com

Posłanka Hanna Gill-Piątek pytała ministerstwo o wydatki na kampanie społeczno-informacyjne w 2023 roku. Z odpowiedzi resortu rolnictwa i rozwoju wsi wynika, że największe środki przeznaczono w tym roku (od stycznia do 25 maja) na kampanie w Telewizji Polskiej. I tak kampania informacyjno-edukacyjna dotycząca instrumentów finansowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 kosztowała niemal 300 tys. zł, zaś promocja Wspólnej Polityki Rolnej w latach 2023 - 2027 to był koszt 340 tys. zł. Kolejne 60 tys. zł. pochłonęła kampania dotycząca oznaczenia „Produkt Polski”.

Niemal 210 tys. zł. otrzymały łącznie w 2023 roku diecezje, archidiecezje, fundacje lub też wydawnictwa, będące właścicielami rozgłośni lokalnych katolickich radiowych (jak np. Radio eM – diecezja kielecka, Radio Głos – diecezja pelplińska, Radio Emau – Święty Wojciech Dom Medialny, Radio Profeto – Fundacja Profeto). W 19 katolickich rozgłośniach wykupiono 30-sekundowy spot informacyjny, dotyczący oznaczenia „Produkt Polski” – koszt jednorazowy wahał się od ponad 10 tys. do 30 tys. zł.

Z kolei Ministerstwo Klimatu i Ochrony Środowiska w latach 2021-2022 przeznaczyło najwięcej pieniędzy na kampanie społeczno-informacyjne w Agencji Reklamowej DSK: łącznie niemal 5,2 mln zł. W ramach tych środków Agencja przygotowała i przeprowadziła dwie kampanie: „Piątka za segregację” oraz „Nasz klimat”. Wśród medialnych podmiotów współpracujących w tym okresie z resortem byli też m.in. Telewizja Polsat (trzy kampanie; łącznie ponad 1,6 mln zł), Eurozet (cztery kampanie opiewające łącznie na niemal 2,5 mln zł) oraz Telewizja Polska (1,1 mln zł łącznie).

Ministerstwa reklamowały się też w Polskim Radiu

Z kolei według danych uzyskanych przez Najwyższą Izbę Kontroli w 2021 roku spółki państwowe i jednostki samorządu terytorialnego reklamowały się w Polskim Radiu za łączną sumę 11,2 mln zł. W poprzednich latach ich wydatki były podobne, wynosząc od 9,7 mln zł w 2020 roku do 13,3 mln zł w 2019 roku.

Równocześnie ich udział w łącznych przychodach reklamowych nadawcy poszedł w górę z 20 proc. w 2017 roku do 35 proc. w 2021 roku. Wynik wyłącznie spółek Skarbu Państwa wzrósł w tym okresie z 18,3 do 25,5 proc. Najwięcej zainwestowały Totalizator Sportowy, PKN Orlen i przejęta przez niego w ub.r. Grupa Lotos.

Jeszcze mocniej zwiększył się udział urzędów i instytucji państwowych - z 5 proc. w 2017 roku do 30,4 proc. cztery lata później. Zaważyły o tym wydatki kancelarii premiera, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwa Finansów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"