Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma

Mimo zamknięcia Wszystko.pl i wyjścia z Polski Shopee cały czas pojawiają się nowi gracze, którzy chcą zaistnieć na polskim rynku platform marketplace, zdominowanym przez Allegro. Pod koniec lata swój serwis w tym segmencie uruchomi sieć handlowa Kaufland. Na stronie kaufland.pl będzie można znaleźć artykuły z ponad 6000 kategorii, takich jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma

- Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma nowoczesna, idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w świecie online, a sprzedawcom prowadzącym działalność w naszym kraju atrakcyjny kanał dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Kaufland Marketplace już za kilka miesięcy zagości w Polsce i mamy nadzieję, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią go jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.

Kaufland.pl będzie funkcjonować w oparciu o model marketplace’u, co oznacza, że firma będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty na stronie. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na platformie również informacje o danym sprzedawcy.

Kupujący będą mogli korzystać z wielu metod płatności, takich jak Blik, zakup na fakturę oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą kredytową. Następnie zakupiony towar klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.

- Kaufland.pl umożliwi sprzedawcom internetowym dotarcie do nowych grup docelowych i milionów dodatkowych klientów, zapewniając szybki i łatwy dostęp do międzynarodowego rynku online. Wystarczy jedna rejestracja, aby oferenci mogli korzystać nie tylko z polskiej platformy, ale także sprzedawać swoje artykuły w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Austrii - podano w komunikacie.

Marketplace Kauflandu hitem w Niemczech

Kaufland Marktplatz w Niemczech ma aktualnie 32 mln użytkowników miesięcznie i oferuje ponad 45 milionów produktów z ponad 6400 kategorii, dzięki czemu należy do największych platform e-commerce. W ubiegłym roku Kaufland Marketplace z powodzeniem zadebiutował także w Czechach i na Słowacji. Oprócz Polski w tym roku platforma Kaufland Marketplace zostanie uruchomiona również w Austrii.

Kaufland w Polsce prowadzi 245 marketów, w których sprzedaję ofertę spożywczą, chemiczną i non-food. Sieć należy do niemieckiej firmy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.

Poza tym Polacy sprzedają i kupują też na Amazonie (6,27 mln użytkowników). Własną platformę marketplace prowadzi ponadto sieć Empik (7,69 mln użytkowników). W lutym br. swój marketplace Wszystko.pl zamknęła firma Comarch, zaś 13 miesięcy wcześniej Polskę opuściło azjatyckie Shopee. W przeszłości ofertę marketplace miała też sieć Carrefour, ale również z niej zrezygnowała. 

Sklepy online z ofertą non-food w ostatnich latach uruchomiły sieci spożywcze Biedronka i Lidl. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

Socha, Boczarska i Wieniawa w świątecznej reklamie Apartu

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku

Stopklatka napędza Kino Polska TV. 19 mln zł czystego zysku