Gra zaprojektowana przez sieć ma w rozrywkowy sposób wprowadzić młodych miłośników gier w tematy istotne społecznie, takie jak ograniczenie marnowania żywności i świadome odżywianie.
W stworzonym przez Kaufland na Robloksie „Kaufland World”, mającym charakterystyczny kształt litery „K”, użytkownicy mogą m.in. zbierać wirtualne owoce i warzywa, przygotowywać smakowite dania oraz sprawdzić swoje umiejętności w poszukiwaniu skarbów. Kaufland wprowadził do gry walor edukacyjny, tworząc zadania, które mają przybliżyć użytkownikom tematykę świadomego odżywiania i ograniczenia marnowania żywności. Produkty, które zostały zebrane, ale nie są potrzebne do przygotowania potraw, można uratować przed zmarnowaniem – wystarczy przekazać je do dedykowanej stacji. W ten sposób gracz otrzymuje punkty Kaufland Card, które może później wykorzystać do odblokowania kolejnych funkcji, stroju dla awatara lub zakupu określonych przedmiotów.

Kaufland wchodzi do metawersum
Ponadto użytkownicy mogą zdobywać „punkty świeżości” po pokonaniu toru przeszkód, przygotowaniu koktajli czy innych dań, w czym pomogą dedykowane przepisy.
- Widzimy bardzo duży potencjał w rozwiązaniach oferowanych przez platformę Roblox, dlatego postanowiliśmy stworzyć naszą autorską wirtualną rzeczywistość. Jest w niej duża dawka zabawy, ale także edukacji, która – mamy nadzieję – przypadnie do gustu wszystkim klientom sieci oraz użytkownikom platformy – mówi Marta Rumak, dyrektor działu digital w Kaufland Polska.
Roblox jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform gamingowych, która gromadzi każdego dnia ponad 65 mln aktywnych użytkowników. Na platformie użytkownicy mogą tworzyć własne gry komputerowe i udostępniać je innym, co czyni ją jednocześnie siecią społecznościową. Zarejestrowani gracze otrzymują awatara, za pomocą którego zanurzają się w wirtualnych światach 3D.











