KE żąda wyjaśnień od Google w sprawie wyszukiwarki

Komisja Europejska powiadomiła Google o otrzymaniu przez nią skarg od trzech internetowych firm na stosowane przez giganta z Mountain View praktyki biznesowe.

km
km
Udostępnij artykuł:

W poście na swoim oficjalnym blogu Google poinformowało, że stawiane firmie zarzuty dotyczą m.in. sposobu w jaki klasyfikuje ona strony internetowe w wynikach wyszukiwanie w swojej wyszukiwarce.

Skargi do KE na Google złożyły porównywarki cenowe Foundem i Ciao! (należąca do Microsoftu) oraz francuska wyszukiwarka treści prawnych ejustice.fr.

Foundem i ejustice.fr twierdzą, że w wyniku stosowanych przez Google algorytmów zaniżane są pozycje ich witryn w wynikach wyszukiwania. Z kolei Ciao! skarży się na warunki oferowanych przez Google usług.

KE potwierdziła, że otrzymała skargi na praktyki Google. Poddawane są one analizie, ale jak na razie nie została podjęta decyzja co do wszczęcia formalnego dochodzenia.

Google zapewnia, że nie robi niczego co miałoby dławić konkurencję lub szkodzić użytkownikom i partnerom firmy. "Zawsze staramy się uważnie słuchać jeśli ktoś ma realne obawy i ciężko pracujemy aby na pierwszym miejscu był interes naszego użytkownika oraz aby na rynku konkurować czysto i uczciwie. Uważamy, że nasze praktyki biznesowe odzwierciedlają te zobowiązania" - czytamy na blogu Google.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii