Kilkanaście osób wraz z Marcinem Spławskim przeszło z PBS do Danae, firma stawia na badania sektora publicznego

Kilkunastu pracowników różnego szczebla sopockiej agencji badawczej PBS przeszło do niewielkiej dotąd agencji Danae. Głównym obszarem aktywności Danae stanie się z pewnością segment badań na zlecenie sektora publicznego, którego wartość szacowana jest na około 60 milionów złotych rocznie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Latem br. Marcin Spławski, dotychczasowy dyrektor zarządzający pionu badań społecznych i członek zarządu w sopockiej agencji PBS, przeszedł do agencji Danae. Od ośmiu lat współtworzył i rozwijał w PBS zespół realizujący badania na zlecenie instytucji publicznych.

Wraz z Marcinem Spławskim do Danae przeszło kilkunastu pracowników pionu badań społecznych. Wśród nich jest Ewa Ciechanowska, dotychczasowy zastępca dyrektora tego pionu, znana m.in. z kierowania po stronie sopockiej agencji (w konsorcjum z Millward Brown) największym projektem badawczym zrealizowanym w sektorze badań publicznych w historii polskiego rynku - badaniem uwarunkowań decyzji edukacyjnych realizowanym w latach 2013-2015 na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych.

Do zespołu Danae przeszli też z PBS managerowie średniego szczebla: kierownicy zespołów badawczych - Magdalena Makurat oraz Anna Szatanowska; kierownicy projektów i badacze - Anna Łubińska, Adam Mordzon, Judyta Rogalska, Katarzyna Biernatowska i Monika Kawecka, a także specjalista ds. data processing Unisława Przydatek. Osoby te były odpowiedzialne m.in. za opracowywanie ofert, tworzenie narzędzi badawczych, analizę danych oraz opracowywanie raportów.

- Są to świetni menedżerowie i specjaliści, z którymi stworzyliśmy sprawny zespół, potrafiący pozyskiwać klientów wiedzą, doświadczeniem i wysokim poziomem merytorycznym ofert, a nie najniższą ceną - podkreśla Marcin Spławski, nowy dyrektor generalny Danae, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - W ten sposób zdobywaliśmy zlecenia od najbardziej wymagających klientów, takich jak agendy ministerialne i urzędy centralne. Dzięki temu, że do Danae przeszli nie tylko ludzie, ale i wypracowana struktura organizacyjna, zmiana niemal nie wpłynęła na zachowanie ciągłości naszej pracy. Z dużym poczuciem skromności rozpoczynamy nowy etap, chcąc robić to, co wychodziło nam dotąd najlepiej: czyli badania - zapowiada.

Danae istnieje na rynku od 2014 roku. Zespół tworzą m.in. Michał Gryglewski, Grażyna Pol oraz Kamila Sondej. - Wzmocnienie Danae o silny zespół, wyspecjalizowany w realizacji dużych i skomplikowanych projektów, jest kolejnym krokiem sukcesywnie budowanej strategii, w której marka Danae będzie w stanie objąć swoim zasięgiem szeroką pulę zleceń na rynku badań publicznych. Począwszy od projektów ewaluacyjnych, poprzez edukacyjne, a skończywszy na merytorycznych projektach społecznych i ekonomicznych. Naszym głównym targetem pozostaną centralne i samorządowe instytucje publiczne oraz ośrodki naukowe, jednak widzimy również możliwość rozwijania się w pozostałych segmentach - opisuje Barbara Leszczyńska, dyrektor regionalna warszawskiego oddziału firmy.

Zdaniem Beaty Wielkopolan, research unit directora w Millward Brown, zespół, który do Danae przeszedł z PBS będzie silnym wzmocnieniem dla rozwijającej się agencji. - Choć zmiana ta z pewnością zostanie odnotowana w segmencie badań publicznych, to wydaje się, że w perspektywie kilku lat marka Danae może umocować się w tym trudnym obszarze rynku i w efekcie stać się realną konkurencją dla firm obecnych w tym sektorze - prognozuje Beata Wielkopolan.

- W ostatnich latach obserwowaliśmy PBS w przetargach na realizację projektów na tym rynku. Ich oferty były niemal zawsze wysoko punktowane. Przejście samego Marcina Spławskiego, który był jednym z twórców sukcesu PBS na rynku badań publicznych, do agencji Danae nie byłoby jeszcze tak dużą zmianą, jak obserwowany transfer niemal całego doświadczonego zespołu. Należy liczyć się z tym, że agencja Danae dzięki temu transferowi chwyci silny wiatr w żagle. Liczymy się z tym, że w nieodległej przyszłości Danae może stać się znaczącym graczem. To rynek, który dobrze znają i wydaje się, że szybko się na nim odnajdą - komentuje z kolei Bartosz Ledzion, dyrektor zarządzający spółki EGO.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online