Kino Polska: 100-proc. obłożenie reklam, jesteśmy odporni na sytuację na rynku

Spółka Kino Polska, która we wtorek zadebiutowała na GPW, ocenia, że polski rynek reklamy telewizyjnej jest w dobrej kondycji, wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki. Spółka liczy na wzrost udziału kanałów tematycznych w rynku reklamowych, choć dla najważniejsze są przychody z abonamentu.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Kino Polska ma 100-proc. obłożenie reklam, jesteśmy odporni na zmianę sytuacji na rynku. Natomiast oceniamy, że cały rynek reklamy telewizyjnej jest w dobrej kondycji" - powiedział członek zarządu Bogusław Kisielewski dziennikarzom. Dodał, że przychody reklamowe stanowią zaledwie ok. 18% całej sprzedaży spółki, a ok. 80% pochodzi z abonamentu.

Kisielewski dodał, że Kino Polska spodziewa się kontynuacji trendu, zgodnie z którym kanały tematyczne będą zyskiwać udział w całości "tortu" reklamowego. Według niego, w Polsce ten udział kształtuje się w okolicach 20%, wobec ok. 50% na zachodzie.

"Potencjał wzrostu jest więc duży" - podsumował Kisielewski.

W poprzedzającej debiut ofercie publicznej spółka sprzedała 4 mln akcji nowej emisji serii B (w tym 1 mln - inwestorom indywidualnym, przy redukcji zapisów wynoszącej 90,89%), po cenie 9,50 zł za walor.

Wartość oferty spółki wyniosła 38 mln zł brutto. Środki pozyskane z rynku publicznego Kino Polska TV  zamierza przeznaczyć na zakup infrastruktury technicznej i rozwój oferty programowej poprzez produkcję nowych kanałów telewizyjnych.

W 2010 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 9,02 mln zł (dane szacunkowe) w stosunku do 6,08 mln zł z roku 2009.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online