Kino Polska TV dalej rośnie. Stacje naziemne na plusie

W drugim kwartale 2024 roku grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody o prawie 8 proc., zarabiając na czysto ponad 7 mln zł więcej niż przed rokiem. W ujęciu półrocznym zysk netto osiągnęły nadawane naziemnie Stopklatka i Zoom TV.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV dalej rośnie. Stacje naziemne na plusie

Grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała w minionym kwartale 79,79 mln zł przychodów z umów z klientami. Rok do roku zwiększyły się one o 7,7 proc. z 74,05 mln zł.

Przy ograniczeniu kosztów operacyjnych z 58,9 do 57,84 mln zł zysk operacyjny poszedł w górę z 13,38 do 21,48 mln zł, a zysk netto - z 10,31 do 17,59 mln zł.

W całej pierwszej połowie 2024 roku nadawca też zanotował spore wzrosty. Przychody zwiększyły się r/r ze 144,8 do 155,3 mln zł, a przy spadku wydatków operacyjnych (ze 112,37 do 109,14 mln zł) zysk EBITDA podskoczył z 60,47 do 76,75 mln zł, marża EBITDA - z 42 do 49 proc., zysk operacyjny - z 30,52 do 44,43 mln zł, a zysk netto - z 23,77 do 36,32 mln zł.

Na czym oszczędza grupa Kino Polska TV? Jej półroczne koszty bezpośrednie sprzedaży treści skurczyły się z 9,82 do 3,49 mln zł, wydatki na usługi emisji - z 20,2 do 19,51 mln zł, a na content - z 29,78 do 29,27 mln zł. Natomiast koszty pracownicze zwiększyły się z 16,12 do 17,87 mln zł, zaś usług określonych jako pozostałe - z 25,92 do 27,48 mln zł.

Stopklatka i Zoom TV z zyskiem

W ujęciu półroczny przychody z kanałów marki FilmBox i stacji tematycznych poszły w górę z 78,56 do 80,33 mln zł, a zysk z 26,46 do 29,48 mln zł. Stacje Kino Polska wypracowały wzrost wpływów z 16,83 do 18,58 mln zł i zysku z 7,45 do 8,35 mln zł.

Dodatnią rentowność osiągnęły stacje z naziemnej telewizji cyfrowej. Stopklatka zwiększyła przychody z 21,52 do 29,88 mln zł i wynik netto z 1,32 mln zł straty do 5,86 mln zł zysku, zaś Zoom TV przy wzroście wpływów z 12,53 do 16,2 mln zł zarobił na czysto 901 tys. zł (wobec 2,1 mln zł straty przed rokiem).

grafika

- Wprowadzone w ostatnich kwartałach zmiany, w tym odświeżona oferta programowa Zoom TV i Stopklatki oraz nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym, pozwoliły zwiększyć nasze przychody w pierwszym półroczu 2024 roku. Sprzyja nam także pozytywny trend na rynku reklamowym w Polsce. Jednocześnie uważnie kontrolujemy wydatki i szukamy możliwości zwiększenia efektywności poszczególnych segmentów naszego biznesu - komentuje w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu i dyrektor finansowa Kino Polska TV oraz dyrektor operacyjna SPI International.

- Znacząco poprawiliśmy wyniki segmentu Stopklatka, zaś kanał Zoom TV osiągnął pozytywny wynik netto, w wysokości prawie 1 mln zł. W rezultacie rośnie zysk netto i rentowność całej Grupy Kino Polska - podkreśla.

grafika

Podczas czwartkowej sesji giełdowej, po publikacji wyników z drugiego kwartału br., akcje Kino Polska TV zdrożały o 2,02 proc. do 17,70 zł. Przy takim kursie wycena firmy wynosi 350,84 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy cena akcji poszła w górę o 26,6 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji