Kino Polska TV z rekordowymi wpływami i zyskiem, mocno w górę Stopklatka

Grupa kapitałowa Kino Polska TV w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 21,4 proc. do 257,16 mln zł i zysku netto z 27,24 do 48,64 mln zł. Mocno zwiększyły się wyniki finansowe Stopklatki, a Zoom TV zmniejszył stratę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV z rekordowymi wpływami i zyskiem, mocno w górę Stopklatka
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Zysk EBITDA grupy Kino Polska TV wzrósł z 88,53 do 121,24 mln zł, a rentowność EBITDA - z 42 do 47 proc.

Zarówno pod względem przychodów, jak i zysku netto nadawca osiągnął w ub.r. rekordowe wyniki - pierwszy raz poziom 200 mln zł wpływów przekroczył w 2019 roku, a rok wcześniej miał rekordowe wówczas 35,99 mln zł zysku netto.

- Po raz kolejny zanotowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co jest efektem dynamicznego rozwoju firmy w głównych segmentach działalności, który przekłada się na wzrost przychodów zarówno z emisji, jak i z reklam. Zbudowaliśmy bardzo efektywny model biznesowy, dzięki któremu możemy powiększać skalę działalności przy niewielkim wzroście kosztów. To z kolei sprawia, że wynik EBITDA i zysk netto rosną wyraźnie szybciej niż przychody - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

grafika

Mocno z górę zysk Stopklatki, tylko Zoom TV ze stratą

Przychody zewnętrzne z kanałów FilmBox i stacji tematycznych zwiększyły się ze 108,04 do 128,91 mln zł, a zysk - z 25,93 do 39,87 mln zł.

Natomiast stacje Kino Polska przy wzroście wpływów od klientów z 31,67 do 36,06 mln zł osiągnęły 19,26 mln zł zysku, wobec 13,81 mln zł przed rokiem.

grafika

Przychody z emitowanej naziemnie Stopklatki poszły w górę z 31,78 do 41,51 mln zł, a zysk - z 918 tys. zł do 7,58 mln zł. Z kolei Zoom TV przy wzroście wpływów z 18,2 do 19,95 mln zł ograniczył stratę z 6,21 do 5,7 mln zł.

- W 2021 roku rynek reklamowy był w bardzo dobrej kondycji, a jego wartość po raz pierwszy przekroczyła 10 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 16 proc. rok do roku. My pokazaliśmy, że w zakresie sprzedaży reklam możemy rosnąć jeszcze szybciej niż rynek, który w pierwszych miesiącach 2022 roku wciąż jest bardzo mocny - komentuje Bogusław Kisielewski.

- Co istotne, nie jesteśmy uzależnieni tylko od sprzedaży reklam, bo ponad połowę przychodów Grupy stanowią opłaty od operatorów, którym udostępniamy sygnał naszych kanałów. Opłaty za emisję i sprzedaż treści oraz praw licencyjnych łącznie generują ponad 60 proc. przychodów Grupy. To stabilne, bezpieczne i stale rosnące źródło wpływów - podkreśla.

grafika

Właściciel Kino Polska TV przejęty przez Canal+

W czwartek na koniec sesji giełdowej kurs Kino Polska TV wynosił 15,65 zł, co daje kapitalizację w wysokości 310,2 mln zł. 65,15 proc. akcji nadawcy ma Digital SPI International.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"