– W 2023 roku będziemy rozwijać się w dwóch obszarach. Z jednej strony skupiamy się produkcji własnej, z drugiej, stawiamy na rozwój działalności portingowo- wydawniczej. Posiadając dwa oddzielne zespoły o specyficznych tym obszarów kwalifikacjach, mamy możliwość umacniać oba filary jednocześnie. Podpisanie dwóch nowych umów portingowo- wydawniczych to kolejny krok w kierunku realizacji naszej strategii. Ruinarch to gra z gatunku strategii i symulatorów, pasująca do naszego back- katalogu. Z kolei Strategic Mind to już kolejna odsłona tej serii w naszym portfolio wydawniczym – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG znanym ze swoich unikalnych produktów – dodaje Robert Wesołowski.

Ruinarch to symulacyjna gra strategiczna typu sandbox, w której gracz wciela się w rolę demonicznego władcy. Jego zadaniem jest dokonywanie inwazji na generowane losowo światy fantasy. Tytuł był inspirowany grami opartymi na generowaniu historii, takimi jak Rimworld czy Dwarf Fortress. Gra w wersji na PC została wydana w 2020 w formule wczesnego dostępu (early-access). Planowane wydanie pełnej gry zostało zapowiedziane na koniec kwietnia 2023. Aktualnie gra w wersji na PC posiada 938 recenzji, z czego 80% z nich jest pozytywna.
Strategic Mind: Spirit of Liberty to oparta na wydarzeniach historycznych turowa gra strategiczna, osadzona w realiach II wojny światowej. Gracze staną przed wyzwaniem poprowadzenia niewielkich oddziałów armii fińskiej w czasie zbrojnych konfliktów w ramach Wojny Zimowej, Wojny kontynuacyjnej i Wojny Lapońskiej.

W minionym roku portfolio gier wydawniczych Klabatera zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier, za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada spółka. Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/r o 18 proc.
Spółka w 2023 roku planuje powiększanie zasięgu rynkowego dzięki współpracy z wydawcami i dystrybutorami. Dodatkowo, przyjęta strategia zakłada realizację projektów portingowych o wysokim potencjale sprzedażowym.











