Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca br. wyniosła 2,39 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,38 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Serial na antenie Jedynki oglądać można było od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 19 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,1 mln oglądających. Wszystkie trzy topowe odcinki przekroczyły granicę 3 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
W porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 150 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,54 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 21,96 proc. i 13,60 proc. (więcej na ten temat). Wówczas serial emitowany był od poniedziałku do czwartku i zakończył się on dwa tygodnie wcześniej.

TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co dało mu 15,05 proc. udziału. Trzeci był Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz serial „Pierwsza miłość”; 14,78 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,52 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/barwy-szczescia-nie-daly-szans-konkurencji-131-2-mln-zl-z-reklam ##
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję, przegrywając Polsatem i TVN.
Oglądalność na tle konkurencji
„Klan” na antenie TVP1 oglądać można od 1997 roku. Nowe odcinki trafią na antenę stacji jesienią br.











