- Elektroniczne potwierdzenie odbioru znacząco skraca obieg korespondencji i zapewnia komfort w postaci pełnej informacji o statusie doręczenia przesyłki poleconej z opcją potwierdzenia odbioru. Naszym klientom oferujemy obniżenie kosztów prowadzenia biznesu i pełną informacją o statusie przesyłki – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Szybciej i taniej dla klientów
Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru jest znacznie szybsze od papierowej, żółtej „zwrotki”, której czas przesłania wynosi minimum 3 dni. Teraz informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniania praktycznie od ręki. Nowe rozwiązanie jest także tańsze od papierowego potwierdzenia. W wersji podstawowej kosztuje 1 zł, zamiast 1,90 zł. Usługa stosowana jest do przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.Pełna informacja o przesyłce poleconej

Usługa EPO polega na przekazaniu nadawcy informacji o stanie realizacji doręczenia przesyłki wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Nadawcy mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony. W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki. W pakiecie rozszerzonym dodatkowo uzyskują dane na temat daty i miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, miejsca przechowywania awizowanej przesyłki oraz terminie jej odbioru. Przesyłki nadasz elektronicznie
Przyszłość pocztowa jest w elektronizacji, która będzie alternatywą dla tradycyjnych usług.Dla klientów biznesowych Poczta Polska oferuje już teraz szereg ułatwień, które przyspieszają proces nadawania przesyłek. Jednym z nich jest aplikacja „Elektroniczny Nadawca”. Użytkownik korzystający z aplikacji ma możliwość rejestracji przesyłek, generowania dokumentów nadawczych w formie elektronicznej i automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami do wybranej placówki pocztowej. Rozwiązanie to w połączeniu z maszynami frankującymi daje klientom możliwość samodzielnego przygotowywania przesyłek do wysyłki wraz z uiszczeniem opłaty. Maszyna frankująca pozwala klientom na naniesienie znaku opłaty za przesyłkę, daty nadania oraz nazwy i adresu nadawcy. W tym obszarze Poczta Polska również umożliwia klientom biznesowym automatyzację udostępniając zdalnie doładowywanie przedpłatą maszyny do frankowania. Jest to nowe rozwiązanie zapewniające uproszczenie metody dokonywania rozliczeń z klientami.

W stronę e-usług Poczty
Poczta inwestuje i rozwija także segment e-usług pocztowych. W ubiegłym roku wprowadziła do oferty Przesyłkę Hybrydową, czyli połączenie elektronicznej procedury wysyłania listu i jego fizycznego dostarczenia. Jest to usługa kierowana do klientów masowych, np. urzędów administracji państwowej, samorządów, banków, firm ubezpieczeniowych, czy operatorów telekomunikacyjnych. W tym roku uruchomiony został także serwis neoKartka.pl, za pomocą którego każdy może przesłać, elektroniczną kartkę pocztową, która w fizycznej formie zostanie doręczona do adresata.
W przyszłości pojawią się kolejne e-usługi - np. eList, czy ePodpis. W pierwszym przypadku będzie to odpowiednik tradycyjnego listu, tyle że wysyłany drogą elektroniczną. Treść listu będzie szyfrowana i podpisana cyfrowo, co ma zapewnić bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych. Z kolei ePodpis umożliwi np. podpisanie umowy na odległość czy zweryfikowanie i zarejestrowanie dokumentu elektronicznego. Później strony będą mogły sprawdzić jego autentyczność oraz potwierdzić rejestrację i jej czas. Ponadto Poczta Polska chce poszerzyć funkcję okienka pocztowego o element e-urzędu.












