Komu w drogę temu muzyka!

Jak pokazują wyniki ogólnopolskiego badania ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzonego na zlecenie Shell, aż 99% polskich kierowców podczas prowadzenia samochodu słucha muzyki! Ponad 61% respondentów wybiera radio, a 38% ulubione płyty i piosenki swoich idoli.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wenus i Mars za kierownicą

Zdecydowana większość Polaków, którzy wzięli udział w badaniu ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” lubi słuchać muzyki podczas jazdy autem – radio wybiera 65% kobiet i 59% mężczyzn, a ulubione płyty i przeboje 41% pań oraz 36% panów. Największe różnice pomiędzy przedstawicielami obu płci dotyczą słuchania dźwięku silnika oraz towarzysza podróży. Co piąty mężczyzna deklaruje, że podczas jazdy lubi przysłuchiwać się pracy pięknie brzmiącego serca samochodu – podobne upodobania ma tylko 3% kobiet. Natomiast 12% przedstawicielek płci pięknej wybiera słuchanie głosu współtowarzysza podróży – takie same preferencje ma zaledwie 7% mężczyzn. Audiobooki włącza 6% pań i tylko 4% panów. Wśród respondentów jest grupa kierowców, która podczas jazdy ceni sobie przede wszystkim ciszę i spokój – należy do niej 4% kobiet i tyle samo mężczyzn – oraz grono osób, które śpiewa nie tylko pod prysznicem, ale także w samochodzie.

Pasażer w samochodzie – przyjemność czy utrapienie?

Jeśli chodzi o towarzystwo w czasie jazdy samochodem zdania są podzielone. 31% uczestników badania Shell  uważa, że najprzyjemniej podróżuje się z partnerem. Jednak taki sam odsetek badanych osób preferuje prowadzenie auta w samotności. Należy zaznaczyć, że w obu tych przypadkach najczęściej są to ludzie bezdzietni. Niewiele mniej, bo 30% wszystkich respondentów lubi jeździć samochodem z rodziną – w tej grupie zdecydowanie przeważają osoby mające dzieci. Z przyjaciółmi i innymi ludźmi chętnie podróżuje 8% badanych, do których w dużej mierze należą osoby nieposiadające swoich ,,pociech”.

Od kilku lat obserwujemy stały wzrost liczby pojazdów na polskich drogach. Najbardziej widoczne jest to w dużych miastach, w których niekończące się korki zmuszają kierowców do spędzania w samochodach nawet kilku godzin dziennie. Jazda autem dla wielu osób jest więc istotnym elementem codziennego życia. Dlatego Shell, producent olejów silnikowych do aut osobowych Shell Helix, w ramach globalnej kampanii #DriveOn postanowił zbadać, czego lubimy słuchać podczas jazdy i z kim najchętniej podróżujemy.

O badaniu

Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"