KRRiT: Komunikaty dotyczące koronawirusa nie są reklamą

Emisja komunikatów, które informują o zasadach medycznych i higienicznych, a dotyczą rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19) nie będą wliczane do czasu reklamowego - poinformowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

Czas emisji komunikatów dotyczących podstawowych zasad higienicznych i medycznych związanych z zapobieganiem chorób zakaźnych - w tym koronawirusa - ma nie być wliczany do dopuszczalnego limitu emisji reklam i telesprzedaży.  Według ustawy to 12 minut w ciągu godziny, ale tego typu komunikaty nie są reklamą w świetle definicji ustawy o radiofonii i telewizji.

- W związku z tym KRRiT pozytywnie ocenia zaangażowanie mediów w kampanię informacyjną dotyczącą działań profilaktycznych i sposobów zapobiegania rozwoju wirusa - stwierdził regulator w swoim komunikacie.

Jak informuje rzecznik KRRiT Teresa Bykczyńska pytania w tej sprawie do regulatora kierowali nadawcy.

Działania Facebooka ws. fake newsów

Walkę z dezinformacją w tym temacie zapowiedział też szef i założyciel Facebooka Mark Zuckerberg. Platforma ma zaoferować Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) bezpłatne reklamy informujące rzetelnie o zagrożeniach związanych z epidemią koronawirusa na świecie.

Zgodnie z planem użytkownicy FB wyszukujący informacje związane z wirusem Covid-19 zobaczą w pierwszej kolejności wyskakujące okno, które skieruje ich na stronę WHO lub lokalnych służb sanitarnych, gdzie będą mogli uzyskać aktualne i sprawdzone informacje na temat sytuacji związanej z epidemią.

Mark Zuckerberg obiecał także, że jego serwis udzieli WHO wszelkiego materialnego wsparcia jakie jest potrzebne w związku z rozprzestrzeniającym się zagrożeniem koronawirusem. Cytowany przez Reutersa, Zuckerberg podkreślił, że Facebook będzie usuwał ze swojego serwisu wszelkie materiały zawierające dezinformacje i teorie spiskowe związane z epidemią Covid-19.

W Polsce pierwszy przypadek koronawirusa został potwierdzony, a pacjent przebywa w szpitalu w Zielonej Górze.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online