Warner Bros. Discovery tłumaczy zamianę kanałów telewizyjnych w Polsce

18 marca kanał Boomerang, którego znakiem rozpoznawczym były kiedyś klasyki Cartoon Network, zniknie z polskiego rynku. Zastąpi go stacja Cartoonito dla przedszkolaków. Sean Henry z Warner Bros. Discovery informuje Wirtualnemedia.pl, że zmiana nazwy to nawiązanie do marki obecnej m.in. w Stanach Zjednoczonych.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Warner Bros. Discovery tłumaczy zamianę kanałów telewizyjnych w Polsce
18 marca Boomerang zakończy nadawanie na polskim rynku

Boomerang na polskim rynku zadebiutował 5 czerwca 2005 roku. Wówczas emitował klasyczne seriale animowane studiów Hanna-Barbera, Warner Bros i MGM. Były to kreskówki wcześniej emitowane m.in. na antenie Cartoon Network. W pierwszych ramówkach stacji Boomerang znalazły się m.in. „13 demonów Scooby Doo”, „Flintonowie”, „Jetsonowie”, „Rodzina Adamsów”, „Tom i Jerry”, „Miś Yogi”, „Głupi i głupszy” czy „Popeye”. Z czasem nowsze produkcje zaczęły być zastępowane nowszymi, adresowanymi do dzieci powyżej 3 roku życia. Wchodziły m.in. w skład pasma Cartoonito, które było emitowane w latach 2011-2013.

Najbardziej popularne postacie Boomeranga i nowe seriale

- Cartoonito to globalna marka Warner Bros. Discovery dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zmieniając nazwę Boomerang na Cartoonito, nawiązujemy do naszych kanałów w USA, Ameryce Łacińskiej i pozostałych krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Podstawową grupą odbiorców Cartoonito są dzieci w wieku 4-6 lat i wierzymy, że dzieci i rodziny w Polsce pokochają postacie i historie, które będziemy prezentować od 18 marca. Seriale Cartoonito można w Polsce oglądać już na platformie HBO Max - informuje Wirtualnemedia.pl Sean Henry, vice president, EMEA Kids content strategy & partnerships and GSA, CEE, Benelux Networks (część Warner Bros. Discovery).

grafika

Widzom brakuje klasycznych produkcji

Choć klasyków Cartoon Network, takich jak „Flinstonowie” czy „Jetsonowie: już od lat nie było w ramówce Boomerang, to widzowie z całego świata nie kryją, że tęsknią za takimi produkcjami. - Bardzo tęsknię za starym Boomerangiem, pokazującym „Flinstonów” i ich spin-offy! Chciałbym, żeby wrócili! - ubolewał niedawno użytkownik Blawke2003 na portalu fandom.com. Takich głosów w internecie można znaleźć więcej. Część osób chciało przypomnieć sobie produkcje z dziecięcych lat, inne pokazać je własnym dzieciom.

grafika

Fani takich klasyków nie znajdą ich w HBO Max. Platforma stawia nad odświeżone formaty, którym ma być bliżej do współczesnych realiów. Przykładem jest dedykowana odbiorcom od 16 roku życia „Velma”, czyli opowieść skupiona na jednej z głównych bohaterek serii o Scooby Doo. Nie wszystkim widzom spodobało się jednak, że „Kudłaty”, do którego wizerunku przywykli od dekad, w tej produkcji jest czarnoskóry, a tytułowa bohatera to osoba panseksualna. Osoby poszukujące klasyków muszą zadowolić się wybranymi odcinkami lub ich fragmentami na YouTube (na oficjalnych i nieoficjalnych profilach).

grafika

Część klasyków pozostanie w Cartoon Network

Przedstawiciel Warner Bros. Discovery nie zdradza z jakich powodów klasyczne treści wycofano z oferty, ale zapewnia, że przynajmniej część znanych od lat produkcji pozostanie w ramówce kanałów dziecięcych firmy. - Cartoonito połączy najbardziej popularne postacie Boomeranga z nowymi serialami. Dzieci i rodziny mogą nadal oczekiwać, że ulubione seriale Boomeranga, takie jak „Tom & Jerry, Grizzy i Lemmingi”, „Jaś Fasola”, będą emitowane obok zupełnie nowych tytułów, takich jak „Batwheels” i „Królik Bugs: nowe konstrukcje”. Dzieci, które kochają „Scooby Doo” i „Zwariowane Melodie”, nadal będą mogły znaleźć te seriale na siostrzanym kanale Cartoonito - Cartoon Network - wyjaśnia Sean Henry.

 

Z danych Nielsena wynika, że w 2021 roku w grupie wiekowej 4-12 Boomerang miał 1,214 proc. udziału w rynku telewizyjnym. To prawie 31 proc. mniej niż w 2020 roku, kiedy udział stacji wyniósł 1,755 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"