Z sieci zniknął twitterowy profil Radia 357

Od kilku dni niedostępny jest profil twitterowy Radia 357. Internauci, patroni i słuchacze gubią się w domysłach co mogło się stać – ale rozgłośnia informuje za naszym pośrednictwem: chodzi o chwilowy problem z widocznością, profil wkrótce ma być ponownie dostępny.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Radio 357 to największy obecnie w świecie projekt medialny, finansowany przez społeczność. Liczba patronów przekroczyła 49 tys. - Społeczność Radia 357 jest tą największą „bandą pięknych wariatów”, finansujących swoje radio, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie - komentuje Piotr Stelmach z rozgłośni. Radio bardzo dba o kontakt ze słuchaczami i patronami, a robi to m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

I robi to skutecznie: instagramowy profil rozgłośni śledzi ponad 56 tys. osób, facebookowy obserwuje ponad 189 tys. osób, zaś polubiło go 172 tys. internautów. Nic więc dziwnego, że gdy kilka dni temu zniknął z sieci trzeci społecznościowy profil, na Twitterze – patroni i słuchacze zaniepokoili się. Tym bardziej, że profile członków zarządu rozgłośni wciąż linkują do oficjalnego radiowego Twittera, a jeszcze niedawno stanowił on jedno z głównych źródeł informowania na bieżąco o poczynaniach zespołu radiowego.

Co się stało? "Problem z widocznością"

Wśród teorii powstających wśród internautów była m.in. ta, że jedna z odchodzących osób zabrać miała hasła dostępowe i zlikwidować profil.

- To niemożliwe, nikt z odchodzących nie był mściwy, do nikogo z osób, które się ostatnio żegnały, nie jest to podobne - mówią jednak nam anonimowo dziennikarze rozgłośni.

Zapytaliśmy Radio 357, dlaczego nie ma na Twitterze profilu stacji, kiedy wróci i pod jakim adresem. - To chwilowy problem z widocznością profilu, który od razu zgłosiliśmy - mamy zapewnienie od Twittera, że profil wkrótce będzie ponownie dostępny publicznie pod tym samym adresem - poinformował nas rzecznik prasowy radia. Z czego wynika problem? Radiowcy nie wyjaśniają.

W minionym roku Radio 357 osiągnęło 10,77 mln zł przychodu netto, miało nieco ponad 10 mln zł kosztów operacyjnych, a wpłaty od patronów stanowiły aż 76 proc. wpływów: wyniosły one 9,78 mln zł. Dla porównania: w roku 2021 było to 9,6 mln zł. Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Nadaje w internecie od stycznia 2021 roku. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę.

Aktualnie na Patronite rozgłośnię wspiera ponad 49,2 tys. użytkowników, którzy deklarują miesięczne wpłaty w wysokości ponad 878 tys. zł. Ogółem stacja zebrała 19,7 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji