Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści

Firma IBM wstrzymała wyświetlanie reklam w serwisie X (dawny Twitter) po tym, jak okazało się, że jej ​​reklamy były umieszczane obok treści antysemickich. W ślad za nią poszły takie marki, jak Disney, Apple, NBCUniversal, Warner Bros. Discovery, Paramount Global.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści
Elon Musk / fot. Shutterstock.com

IBM wstrzymał wyświetlanie reklam w X (dawny Twitter) po tym, jak z raportu wynika, że ​​reklamy tej firmy technologicznej były umieszczane obok treści antysemickich. 

- IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji – poinformował rzecznik firmy IBM.

CNBC podaje, że organizacja Media Matters for America opublikowała raport, w którym stwierdzono, że grupa nadzorująca media „niedawno znalazła reklamy Apple , Bravo , Oracle , Xfinity i IBM obok postów wychwalających Hitlera i jego partię nazistowską w X”.

Dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, próbuje odzyskać reklamodawców, którzy wstrzymali swoje kampanie po zakupie firmy przez Elona Muska w zeszłym roku. Badacze i grupy wsparcia udokumentowali wzrost liczby kontrowersyjnych treści na platformie X, chociaż firma kwestionowała te twierdzenia.

Rzecznik X przekazał CNBC, że na kontach, które według Media Matters publikują treści szerzące nienawiść, nie będzie już można zarabiać. Treść towarzysząca byłaby również oznaczona jako niebezpieczna w pracy, co ograniczałoby jej zasięg.

System reklamowy X „nie celowo aktywnie umieszcza marki obok tego typu treści, ani też marka nie stara się aktywnie wspierać tych treści poprzez umieszczanie” – powiedział rzecznik X. „Grupy takie jak Media Matters agresywnie wyszukują posty w serwisie X, a następnie przeglądają konta, a jeśli zobaczą reklamę, badacze Media Matter naciskają przycisk odświeżania, aby pozyskać jak najwięcej marek”.

Antysemickie treści na X bez żadnej kontroli?

Organizacja non-profit Media Matters for America opublikowała wyniki śledztwa w sprawie sytuacji w X. Wynika z niego, że serwis nie blokuje postów, które np. wypowiadają się pozytywnie o Adolfie Hitlerze, a jego cytaty są sformułowane jako inspirujące wypowiedzi. Sieć społecznościowa publikuje także pozytywne memy na temat narodowego socjalizmu, zaprzecza Holokaustowi itp.

W ślad za IBM inne duże firmy zaczęły rewidować swoje zasady reklamowe dotyczące X. Wytwórnie filmowe Warner Bros., Walt Disney, Lionsgate, Paramount i Sony Pictures, a także Apple Corporation zrobiły już „przerwę na reklamę” na X – podaje “The Hollywood Reporter”.

Także władza wykonawcza Unii Europejskiej oświadczyła, że ​​wstrzymuje reklamy na X i innych platformach mediów społecznościowych, częściowo ze względu na wzrost mowy nienawiści.

W zeszłym miesiącu Insider Intelligence oszacowało, że X spadnie o 54 proc., do 1,89 miliarda dolarów przychodów z reklam w całym 2023 roku – po roku kontrolowania własności platformy przez Muska. W 2022 roku przychody z reklam wyniosły 4,12 miliarda dolarów.

Zdaniem analityków, spadek ten jest reakcją na konta szerzące dezinformację, a także na to, że firma zwalnia większość swoich pracowników, oraz na inżynierów w roli moderatorów, którzy chronią firmę przed zalewem nienawiści.

Dodajmy, że serwis X tracił przychody z reklam już po tym, jak w 2022 roku jego właścicielem został Elon Musk. Biznesmen zmienił politykę platformy, co spowodowało odpływ reklamodawców. Następnie firma kosmetyczna L'Oréal, producenci samochodów General Motors i Stellantis, firmy farmaceutyczne Gilead i Pfizer, producenci żywności General Mills, Mondelez International i inni usunęli swoje reklamy z platformy. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów