Canal+ i PPF chcą objąć ponad 25 proc. udziałów w Viaplay

Grupa Canal+ oraz PPF Cyprus Management Limited poinformowały austriacki Federalny Urząd ds. Konkurencji, że każda z nich zamierza zwiększyć swoje dotychczasowe udziały w Viaplay Group do ponad 25 proc.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Canal+ i PPF chcą objąć ponad 25 proc. udziałów w Viaplay

Wniosek wpłynął, ponieważ Canal+ oferuje swój serwis streamingowy z treściami własnymi, a także od dostawców takich jak BBC, National Geographic czy Viaplay. Ponadto w tym kraju jest nadawcą stacji telewizyjnej Canal+ First. Grupa Canal+  od lipca posiada prawie 12 proc. udziałów w Grupie Viaplay.

PPF Cyprus Management Limited przez spółkę Central European Media Enterprises (CME) jest właścicielem ponad 40 kanałów telewizyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród nich są czeska TV Nova, słowacka Markiza, rumuńska Pro TV, bułgarska bTV czy chorwacka RTL Televizija. W sierpniu Grupa PPF kupiła 6,3 proc. udziałów w Viaplay.

0,5 mld zł za udziały w Viaplay

Niedawno Viaplay zapowiedział, że 10 stycznia odbędzie się nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy. Podczas niego mają zostać podjęte działania w sprawie dokapitalizowania firmy. Canal+ i PPF miały zobowiązać się do zakupu dodatkowych udziałów. Będą posiadać po 29,3 proc. akcji w spółce. Zapłacą za nie po blisko 0,5 mld zł.

Viaplay w ostatnich miesiącach prowadził rozmowy z doradcami finansowymi i akcjonariuszami, których efektem ma być pozyskanie środków na dalszą działalność i rozwój. Firma chce zastrzyku kapitałowego w wysokości 4 mld koron szwedzkich. Pomóc ma w tym m.in. ukierunkowana emisja akcji, uzupełniająca emisję z prawem poboru. Ustalono, że cena za jedną akcję serii B to 1 korona szwedzka. Została ustalona na podstawie struktury kapitałowej i wyników operacyjnych Viaplay. Płatność za nowe akcje ma nastąpić nie później niż 9 lutego 2024 roku.

Viaplay planuje tez zmianę i przedłużenie istniejących zobowiązań bankowych i obligacyjnych na łączną kwotę 14,6 mld SEK. - Niezakończenie programu dokapitalizowania może spowodować, że Grupa nie będzie mogła kontynuować działalności i będzie musiała szukać innych, mniej optymalnych rozwiązań finansowania, a w przypadku niepowodzenia – będzie musiała wszcząć postępowanie upadłościowe, które skutkowałoby utratą całej lub prawie całej wartości dla akcjonariuszy i wierzycieli - informował niedawno Viaplay.

W zeszłym kwartale przychody Viaplay Group poza Skandynawią, w całości pochodzące z platformy Viaplay, poszły w górę o 75,5 proc. do 760 mln koron szwedzkich. W ujęciu organicznym, czyli bez uwzględnienia wejść do kolejnych krajów, dynamika wyniosła 40,2 proc. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 29,1 proc. do 1,1 mld koron strata operacyjna zmalała z 419 do 340 mln koron. W trzech kwartałach br. Viaplay poza Skandynawią zanotowała 2,2 mld koron przychodów (więcej niż w całym ub.r., w którym wyniosły one 1,43 mld) i 1,27 mld koron straty operacyjnej.

Wycofanie się z Polski do lata 2025 roku

W lipcu prezes i CEO Viaplay Jørgen Madsen Lindemann zapowiedział nową strategię grupy. - Skupimy się na rynkach skandynawskich z nowym modelem operacyjnym, odpowiednim doborze treści, na rozwoju działalności w Holandii, która wkrótce osiągnie zyskowność oraz na sprzedaży naszych treści na rynkach zagranicznych poprzez Viaplay Select - powiedział.

Platforma poinformowała wówczas w komunikacie, że zakończy działalność w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Podała, że w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii możliwe jest ograniczenie działalności, sprzedaż całego biznesu, wycofanie się lub znalezienie partnera.

Borykająca się z problemami finansowymi firma dwukrotnie przekładała publikację sprawozdania finansowego. Nie udało się tego uczynić zgodnie z zapowiedzią 30 listopada, tylko dopiero 1 grudnia. Podano wówczas nowy termin wycofania się z Polski. - Wycofamy się z krajów bałtyckich i Polski do lata 2025 roku - zapowiedział szef Viaplay.

W ofercie Viaplay na naszym rynku są m.in. prawa do Premier League, Bundesligi, gal KSW i Formuły 1. Canal+ jest jednym z partnerów platformy na naszym rynku. Posiada sublicencję na pokazywanie dwóch meczów podczas każdej kolejki. Za 6-letnią licencję na Premier League na kilka krajów Viaplay miał zapłacić 2 mld euro, znacznie więcej niż wcześniej płacili inni nadawcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą