Strategia, która jest przedmiotem ogłoszonego właśnie konkursu,ma zdefiniować najważniejsze składowe marki Gdańsk oraz określićistotne elementy strategii komunikacji społecznej i komunikacjimarketingowej. Uczestnik konkursu, który przedstawi najlepszą wopinii Sądu Konkursowego koncepcję, otrzyma zamówienie naopracowanie całości Strategii Marki Gdańsk.
Warunki konkursu dopuszczają możliwość udziału szerokiegospektrum podmiotów, w tym osób fizycznych, które muszą się jednakwykazać wcześniej przygotowanymi opracowaniami z zakresu strategiimarki i posiadają wystarczające zaplecze lub partnerów doprzeprowadzenia badań na rynkach krajowych i zagranicznych.
Potencjalni wykonawcy zainteresowani udziałem w konkursie do 17sierpnia 2007 roku muszą złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału wkonkursie.
- Wiele miast na świecie dawno już dostrzegło, że marka miastakojarząca się zwykle z jego nazwą, ale także charakterystycznymielementami materialnymi (przestrzeń, zabytki, gmachy, domy, ulice,parki, rzeźby etc.) i niematerialnymi (historia, tradycja, ludzie)jest we współczesnym świecie postrzegana podobnie jak marki znanychdóbr i usług konsumpcyjnych - mówi Anna Zbierska, kierownikReferatu Promocji Miasta. - Marka jest dla miasta sprawą kluczową;niezmiernie istotna pozostaje reputacja marki, bez którejznajomości niemożliwe jest podejmowanie sensownych działańkomunikacyjnych. Miasto jest strukturą otwartą i funkcjonuje wdynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Z tego powodu należy nietylko dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, aletakże umiejętnie je wyprzedzać i kreować. Oczekujemy, że świeżespojrzenie z zewnątrz pozwoli nam lepiej dopasować zestaw narzędzisłużących promowaniu marki miasta, które okażą się efektywne wwarunkach zaostrzającej się konkurencji krajów, regionów imiast.












