Konsumenci oczekują od marek bezpośredniej pomocy

Najnowsza fala badania "Meaningful Brands" agencji Havas pokazuje narodziny konsumenta „ekonom-JA", który w obliczu globalnego kryzysu ekonomicznego oczekuje od marek bezpośredniej, indywidualnej pomocy. Aż dwie trzecie badanych (67 proc.) nie uważa, by marki i firmy były w swoich zobowiązaniach transparentne.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Konsumenci oczekują od marek bezpośredniej pomocy
Fot. Pixabay

"Meaningful Brands" to flagowe badanie Havas, w którym agencja od 15 lat sprawdza jak marki wpływają na nasze życie pod względem produktowych funkcjonalności, dobrobytu konsumenta i kontrybucji do społeczeństwa.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/havas-play-pawel-modzelewski ##

Głównym wnioskiem płynącym z najnowszej fali tego globalnego badania są narodziny konsumenta „ekonom-JA”. Nie oznacza to, że przestaliśmy przejmować się tak zasadniczymi wartościami jak środowisko i sprawiedliwość społeczna – wręcz oczekujemy od marek, aby w tym temacie zrobiły więcej - czytamy w raporcie. 

Natomiast, w czasach coraz to nowszych wyzwań, braku stabilności i rosnących kosztów życia ludzie szukają wśród marek bezpośredniej, indywidualnej pomocy. Konsumenci deklarują, że odczuwają kryzys i widzą jego skutki w ich codziennym życiu. Są przytłoczeni otaczającą rzeczywistością i oczekują, że marki będą ich wspierać w trudnych czasach.

Dwie trzecie badanych (67 proc.) nie uważa, by marki i firmy były w swoich zobowiązaniach transparentne. Niemal trzy czwarte konsumentów jest zmęczonych postawą marek udających zaangażowanie społeczne, podczas gdy faktycznie są nastawione na zyski.

grafika

Wciąż ufamy markom z celem

Większość konsumentów chce kupować marki, które wspierają jakiś cel. Jednocześnie jednak jest niska wiara w to, że markom faktycznie zależy na społeczeństwie, a nie tylko na ich zysku. Zwracamy uwagę na te marki, które przynoszą nam szczęście i radość. Są dla nas zdrowe oraz sprawiają, że nasze życie jest łatwiejsze, mniej skomplikowane i przystępniejsze. A jeśli chodzi o społeczeństwo i środowisko – patrzymy w kierunku brandów, które przejmują pozycję inspirującego lidera, a nie stawiają się w centrum i kreują siebie samych na bohaterów.  

Badani konsumenci nie odczuliby zniknięcia z rynku nawet trzech czwartych marek.

grafika

Benefity personalne na pierwszym miejscu

Tegoroczna edycja raportu wykazała rosnące znaczenie benefitów personalnych, czyli tych odpowiedzialnych za osobistą relację z marką i realizację potrzeb psychologicznych konsumenta.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reputacja-i-wartosci-firmy-cenne-dla-pracownikow-czego-oczekuja-wobec-postcovidowego-rynku-pracy ##

Szczególnie zwraca się na atrybuty typu: ułatwia mi życie, sprawia, że czuję się żywy, czy pomaga mi wyrazić siebie. Żyjemy w erze, w której brand purpose wciąż ogrywa ważną rolę, ale sam cel musi być zakorzeniony w codziennym życiu konsumenta - piszą autorzy badania Jest to era, w której pomoc innym w odnalezieniu radości i ułatwienia życia jest równie ważna co ratowanie planety - podano w nowej edycji "Meaningful Brands".

grafika

W kryzysie zyskują marki premium

Wnioski z tegorocznego raportu "Meaningful Brands" nie są dużym zaskoczeniem. W czasach nakładających się na siebie kryzysów rosną oczekiwania konsumentów względem marek, ale głównie w tych obszarach, które pozwalają nam osobiście przejść suchą stopą przez niepewne czasy - mówi Adam Biegalski, strateg w Havas Media Network.

Ekspert mówić o wynikach dla Polski, podkreśla, że konsumenci mimo inflacji na pewnych kategoriach produktów i usług nie oszczędzają.

- Co więcej, chętniej sięgamy po produkty premium, ale tylko jeśli za ich zakupem stoi wiarygodna obietnica. Paradoksalnie, to właśnie czasy kryzysu bywają najlepszym momentem na rozwój marki i zbudowania szczerej relacji z konsumentem. Do tego potrzebne są jednak mierzalne wskaźniki i jasna strategia jak je podwyższać. Dlatego cieszymy się, że w nasze ręce trafił raport "Meaningful Brands", który pozwoli nam obiektywnie sprawdzić rolę jaką pełnią marki naszych klientów dla walczących z kryzysem konsumentów – mówi Adam Biegalski. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-dziesiaty-mlody-polak-bez-telefonu-wytrzyma-godzine ##

Badanie Meaningful Brands 2023 zostało przeprowadzone na wiosnę 2023 r. i obejmuje dane od ponad 91 tys. respondentów z 10 globalnych rynków: Meksyk, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Niemcy, Włochy, Indie, Chiny i Australia.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online