W weekendy Polacy porzucają komputery na rzecz urządzeń mobilnych

W lutym tego roku średnio czterech na dziesięciu internautów korzystało w weekendy z internetu tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Kobiety częściej niż mężczyźni przeglądały strony sklepów internetowych - wynika z danych Gemius/PBI.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według danych Gemius/PBI, w lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków. Większość tej grupy stanowią mężczyźni  (14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet).

Polscy internauci wygenerowali w analizowanym miesiącu łącznie 55 mld odsłon. Średni czas korzystania z sieci wyniósł 2 godz. 9 min dziennie. Najwięcej osób łączyło się z internetem w poniedziałek 26 lutego (23,1 mln osób), najmniej - w sobotę 10 lutego (21,5 mln).

Niemal 90 proc. wszystkich surfujących połączyło się z siecią przez komputery osobiste i laptopy (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. korzystało także z urządzeń mobilnych (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami).

42 proc. polskich internautów w weekendy korzystało z internetu tylko przez urządzenia mobilne. W dni powszednie odsetek ten spada do 37 proc.

Mieszkańcy Mazowsza spędzili w lutym najwięcej czasu w internecie - przeciętnie ponad dwie doby (średnio 54 godz. i 10 min w miesiącu). W czołówce zestawienia znajdują się także województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 50 godz. i 59 min oraz 50 godz. i 20 min średnio miesięcznie na użytkownika). Najmniej intensywnie po internecie surfują mieszkańcy Opolszczyzny - 41 godz. i 26 min miesięcznie, o niemal 13 godzin mniej niż osoba z Mazowsza. Średnio polski internauta spędza w sieci 48 godz. i 39 min.

grafika

W lutym z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały internetowe witryny sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).

Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele