Kraków na nowo stał się stolicą. Twórcy i miłośnicy reklamy spotkali się w dniach 11-12 kwietnia w grodzie Kraka na ósmym już Festiwalu Reklamy Kreatura 2003.
Dwa dni zostały po brzegi wypełnione seminariami, warsztatami, seansami i wystawami poświęconymi zagadnieniom reklamy.
Piątek, 11 kwietnia 2003
Agnieszka Grynkiewicz i Krzysztof Najder, Stratosfera - Bogata osobowość marek
Marcin Boroszko, At Media - Jak dobre wino poprawia nastrój? - czyli jakościowe i ilościowe wykorzystanie kanałów tematycznych w komunikacji marketingowej
Graham Saxton, MTV Londyn - Tendencje i zmiany na europejskim rynku reklamy
Marek Drabik i Kazimierz Piekarz, Pixzell - Marketing mobilny
Paweł Kastory - SAR - prezentacja przedreferendalnej kampanii społecznej
Dominika Maison, UW - Czy społeczna kampania reklamowa może być skuteczna

Sobota, 12 kwietnia 2003
Ireneusz Stankiewicz, FKS - prezentacja programu autorskiego Fundacji Komunikacji Społecznej
Marek Kochan, UW, ARC Rynek i Opinia - Kreatywność a skuteczność w sloganach
Philippe Boutie, Lamtar - Jak tworzyć wielkie reklamy
Artur Gortych, CEO Artegence (dawniej 3dart.com) - Kreatywność on-line, czyli co można wycisnąć z mediów interaktywnych
Yonathan Dominitz, SIT - Kreatywne wzorce w nagradzanych pracach
Dragan Sakan - Dream Agency in Dream Society.
Wieczorem "kreaturowicze" ( z nieodzownymi pomarańczowymi identyfikatorami) mogli wybrać imprezę w jednym z pięciu krakowski lokali. Do wyboru były:
FREIXENET - LOŻA KLUB AKTORA, RYNEK GŁÓWNY 41 - wieczór jazzowy
STRÖER Out-of-Home-Media - KLUB POD JASZCZURAMI, RYNEK GŁÓWNY 8 - prowadzący: Skiba, Konjo, DJ Leszczyński
CITY MAGAZINE, PROZAK, PL. DOMINIKAŃSKI 6 - wieczór klubowy

ESKADRA ORAZ MEDIA I MARKETING POLSKA, CAFE SUKIENNICE, RYNEK GŁÓWNY 1/3 - wieczór witalny
WIEKIE OTWARCIE, KLUB CIEŃ, UL. JANA 15
Główne pokazy odbywały się w trzech punktach Rynku Głównego: Pałacu pod Baranami, Międzynarodowym Centrum Kultury oraz Klubie pod Jaszczurami.
Clue festiwalu było rozdanie statuetek Kreatur 2003 w Teatrze im. J.Słowackiego. Organizator festiwalu - firma Eskadra - przygotowała nietypową sobotnią galę. Statuetek nie wręczali gospodarze wieczoru a zwycięzcy musieli swoje nagrody upolować ze scenicznych desek lub z rąk tancerzy.
Największym triumfatorem 8.edycji konkursu została agencja PZL, która zdobyła 7 nagród oraz Grand Prix.
Oto wyniki:
GRAND PRIX
Firma: PZL
Klient: Krynica Zdrój
Produkt: Frugo Ego
Tytuł: Korzeń i Liść
Dyrektor kreatywny: Iwo Zaniewski
Copywriter: Michał Majczak

Dyrektor artystyczny: Mikołaj Leszczyński
Studio produkcyjne - film: OTO Film Dtudio
Studio produkcyjne - dźwięk: Post Meridian Productions
Reżyser: Iwo Zaniewski
Producent TV: Sławomir Boniecki
Producent agencji: Adam Fus
1. ŻYWNOŚĆ
Tv/film
Firma: NoS/BBDO
Klient: Frito Lay
Produkt: Chipsy Lay's Max
Tytuł: Kurczaki
Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7 oraz Banana Split Polska
Klient: Masterfoods Polska
Produkt: Mars, Snickers, M&M's
Tytuł: Magazynier
Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7
Klient: S.M. Nowy Targ
Produkt: Mleko "Hej!"
Tytuł: Hej!
Prasa, Radio, Plakat
- nagród nie przyznano
2. NAPOJEPrasa
Firma: Lowe Brand
Klient: Browary Żywiec
Produkt: Żywiec
Tytuł: Nasi w Korei
Radio
- nagrody nie przyznano
Tv/film
Firma: PZL
Klient: Krynica Zdrój
Produkt: Frugo Ego
Tytuł: Korzeń i Liść
Firma: PZL
Klient: Krynica Zdrój

Produkt: Frugo Ego
Tytuł: Nie dojdziesz
Plakat
Firma: Lowe Brand
Klient: Żywiec Zdrój
Produkt: Woda Żywiec
Tytuł: Dla kierowców
3. USŁUGIPrasaFirma: BrainKlient: Wola ParkProdukt: Centrum handloweTytuł: Uzda RadioFirma: PublicisKlient: CastoramaProdukt: CastoramaTytuł: Ta nie, ta nie Tv/filmFirma: PublicisKlient: Bank Pekao SAProdukt: Fundusz Obligacji "Pionieer"Tytuł: Lody Plakat - nagrody nie przyznano 4. DOMPrasaFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Sony Produkt: Sony PlaystationTytuł: Polska:Brazylia Radio, Tv/film - nagród nie przyznano PlakatFirma: BrainKlient: Decorador Produkt: Sklep z dekoracją i wyposażeniem wnętrzTytuł: Narzędzia 5. AGDPrasaFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & Gamble Produkt: FlashTytuł: Restauracja Radio, Tv/film- nagród nie przyznano PlakatFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & Gamble Produkt: FlashTytuł: Restauracja 6. BIURO - nagród nie przyznano 7. ZDROWIE I URODATv/filmFirma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: Procter & Gamble Produkt: AlldaysTytuł: Arkady Prasa, Radio, Plakat - nagród nie przyznano 8. MOTORYZACJAPrasaFirma: AD Fabrika/FCBKlient: DaimlerChrysler Automotive PolskaProdukt: Mercedes-BenzTytuł: Opus Magnum Tv/filmFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Toyota Motor Poland Produkt: Corolla T-SportTytuł: Policjant Radio, Plakat - nagród nie przyznano 9. FIRMAI. Identyfikacja wizualna - nagród nie przyznano II. Reklama firmyPlakatFirma: AD Fabrika/FCBKlient: Instytut Adama Mickiewicza Produkt: Dni Filmu Polskiego w HiszpaniiTytuł: Popcorn Prasa, Radio, Tv/film - nagród nie przyznano 10. KAMPANIAPrasaFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Korzeń, Liść, Źdźbło RadioFirma: Tuba - Urząd ds. Nagłaśniania Klient: Dom Wydawniczy - "Życie Warszawy" Produkt: "Życie Warszawy"Tytuł: Codzienna kampania radiowa artykułów z pierwszej kolumny "Życia Warszawy" Tv/filmFirma: PublicisKlient: IndykpolProdukt: Złoty IndykTytuł: Wołowina, Baranina Plakatex equo:Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: Fiat Auto PolandProdukt: Fiat StiloTytuł: Instalacje Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: RadiostacjaProdukt: Stacja radiowa - RadiostacjaTytuł: Autorytety polecają MultimediaFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Korzeń i Liść Firma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & GambleProdukt: FlashTytuł: Dezynfekcja wskazana 11. MATERIAŁY PROMOCYJNEOpakowanieFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Harmonica, Amandi, Energis POS, Direct mail, Broszura - nagród nie przyznano 12. REKLAMA SPOŁECZNAFirma: McCann-Erickson PolskaKlient: Polski Czerwony KrzyżProdukt: Akcja charytatywna na rzecz powodzian w Pradze, Dreźnie i BudapeszcieTytuł: Kartki pocztowe 13. REKLAMA WŁASNAFirma: AD Fabrika/FCBKlient: AD Fabrika/FCBProdukt: Kartka świątecznaTytuł: Dres 14. TECHNIKIMuzykaPiotr Gąssowski oraz Tomasz Gąssowski za muzykę do filmu "Twarze" dla Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris SAAgencja: PZL Zdjęcia filmoweClive Tickner za zdjęcia do filmu "Prawa gór" dla Browarów Żywiec SA Agencja: Lowe BrandScenografiaMarek Leśniak za scenografię do filmu "Teatr cieni" dla Kompanii Piwowarskiej SA Agencja: PZL FotografiaErwin Olaf za fotografię do "Nescafé Gold" dla Nestlé PolskaAgencja: McCann-Erickson Polska Ilustracja - nagrody nie przyznano W KONKURSIE CYBER-KREATURA: GRAND PRIXFirma: K2 InternetKlient: Nokia PolskaProdukt: Kampania reklamowa telefonu Nokia 7210Tytuł: Naznaczeni, www.naznaczeni.pl 1. ŻYWNOŚĆFirma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: TetrapakProdukt: ŁaciateTytuł: www.e-laciate.pl 2. NAPOJEFirma: ReaktorKlient: MTV PolskaProdukt: Cross promotion MTV - Coca ColaTytuł: Gorąca piątka 3. USŁUGIFirma: Upstairs Young & RubicamKlient: PTK CentertelProdukt: Idea POPTytuł: Bolesław nieśmiały4. DOM; 5. AGD; 6. BIURO; 7. ZDROWIE I URODA - nagród nie przyznano 8. MOTORYZACJAFirma: ArtegenceKlient: Lockheed MartinProdukt: wielozadaniowy samolot bojowy F16Tytuł: www.f-16.pl 9. FIRMAFirma: ReaktorKlient: MTV PolskaProdukt: Banner reklamowy - kartkaTytuł: Nadchodzi wiosna - zakwitły dziurawce 10. KAMPANIAKampania łączonaFirma: K2 InternetKlient: Nokia PolskaProdukt: Kampania reklamowa telefonu Nokia 7210Tytuł: Naznaczeni, www.naznaczeni.pl 11. REKLAMA SPOŁECZNA; 12. REKLAMA WŁASNA; 13. TECHNIKI - nagród nie przyznano Na konkurs "Kreatury" i "Cyber -Kretary" wpłynęło 312 prac. Właścicielem Konkursu Reklamy Kreatura jest VFP Communications, wydawca dwutygodnika "Media i Marketing Polska". Organizatorem Festiwalu Reklamy "Kreatura" w Krakowie jest firma Eskadra. SKŁAD JURY KREATURY (Klub Dyrektorów Kreatywnych):(18 dyrektorów kreatywnych z 15 agencji)1. Iwo Zaniewski, PZL - przewodniczący2. Damir Brajdić, McCann-Erickson3. Katarzyna Dragović, "New Moment"4. Mirek Gawlik, Tuba5. Jakub Kamiński, Brain6. Lechosław Kwiatkowski, Lowe GGK7. Katarzyna Łakińska, Albert Wosiek, V&P8. Marcin Mroszczak, Jacek Pawlak, Corporate Profiles DDB9. Paweł Niziński, Upstairs Young & Rubicam10. Bartosz Nowakowski, Mateusz Wójcik, NoS/BBDO11. Michał Nowosielski, Publicis12. Robert Sieradzki, były dyr. kreatywny Ad Fabrika/FCB13. Bob Strohmenger, Openyourmind14. Jacek Szulecki, Saatchi & Saatchi15. Jarek Wiewiórski, były dyr. kreatywny McCann-Erickson SKŁAD JURY CYBER-KREATURY:(7 jurorów z 7 agencji + MMP)1. Bartłomiej Wyszyński, Artegence2. Mikołaj Dąbski, Hypermedia3. Marcin Witkowski, TC Reaktor4. Tomasz Dziemidowicz, Next Generation Interactive5. Marcin Strzałkowski, K2 Internet6. Piotr Ambroziak, Conecto7. Marcin Lewik, Digital One8. Juliusz Donajski, MMP, przewodniczący











