Kreatury rozdane

Relacja z Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy, który odbył się w Krakowie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kraków na nowo stał się stolicą. Twórcy i miłośnicy reklamy spotkali się w dniach 11-12 kwietnia w grodzie Kraka na ósmym już Festiwalu Reklamy Kreatura 2003.

Dwa dni zostały po brzegi wypełnione seminariami, warsztatami, seansami i wystawami poświęconymi zagadnieniom reklamy.

Piątek, 11 kwietnia 2003

Agnieszka Grynkiewicz i Krzysztof Najder, Stratosfera - Bogata osobowość marek

Marcin Boroszko, At Media - Jak dobre wino poprawia nastrój? - czyli jakościowe i ilościowe wykorzystanie kanałów tematycznych w komunikacji marketingowej

Graham Saxton, MTV Londyn - Tendencje i zmiany na europejskim rynku reklamy

Marek Drabik i Kazimierz Piekarz, Pixzell - Marketing mobilny

Paweł Kastory - SAR - prezentacja przedreferendalnej kampanii społecznej

Dominika Maison, UW - Czy społeczna kampania reklamowa może być skuteczna

Sobota, 12 kwietnia 2003

Ireneusz Stankiewicz, FKS - prezentacja programu autorskiego Fundacji Komunikacji Społecznej

Marek Kochan, UW, ARC Rynek i Opinia - Kreatywność a skuteczność w sloganach

Philippe Boutie, Lamtar - Jak tworzyć wielkie reklamy

Artur Gortych, CEO Artegence (dawniej 3dart.com) - Kreatywność on-line, czyli co można wycisnąć z mediów interaktywnych

Yonathan Dominitz, SIT - Kreatywne wzorce w nagradzanych pracach

Dragan Sakan - Dream Agency in Dream Society.

Wieczorem "kreaturowicze" ( z nieodzownymi pomarańczowymi identyfikatorami) mogli wybrać imprezę w jednym z pięciu krakowski lokali. Do wyboru były:

FREIXENET - LOŻA KLUB AKTORA, RYNEK GŁÓWNY 41 - wieczór jazzowy

STRÖER Out-of-Home-Media - KLUB POD JASZCZURAMI, RYNEK GŁÓWNY 8 - prowadzący: Skiba, Konjo, DJ Leszczyński

CITY MAGAZINE, PROZAK, PL. DOMINIKAŃSKI 6 - wieczór klubowy

ESKADRA ORAZ MEDIA I MARKETING POLSKA, CAFE SUKIENNICE, RYNEK GŁÓWNY 1/3 - wieczór witalny

WIEKIE OTWARCIE, KLUB CIEŃ, UL. JANA 15

Główne pokazy odbywały się w trzech punktach Rynku Głównego: Pałacu pod Baranami, Międzynarodowym Centrum Kultury oraz Klubie pod Jaszczurami.

Clue festiwalu było rozdanie statuetek Kreatur 2003 w Teatrze im. J.Słowackiego. Organizator festiwalu - firma Eskadra - przygotowała nietypową sobotnią galę. Statuetek nie wręczali gospodarze wieczoru a zwycięzcy musieli swoje nagrody upolować ze scenicznych desek lub z rąk tancerzy.

Największym triumfatorem 8.edycji konkursu została agencja PZL, która zdobyła 7 nagród oraz Grand Prix.

Oto wyniki:

GRAND PRIX

Firma: PZL

Klient: Krynica Zdrój

Produkt: Frugo Ego

Tytuł: Korzeń i Liść

Dyrektor kreatywny: Iwo Zaniewski

Copywriter: Michał Majczak

Dyrektor artystyczny: Mikołaj Leszczyński

Studio produkcyjne - film: OTO Film Dtudio

Studio produkcyjne - dźwięk: Post Meridian Productions

Reżyser: Iwo Zaniewski

Producent TV: Sławomir Boniecki

Producent agencji: Adam Fus

1. ŻYWNOŚĆ

Tv/film

Firma: NoS/BBDO

Klient: Frito Lay

Produkt: Chipsy Lay's Max

Tytuł: Kurczaki

Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7 oraz Banana Split Polska

Klient: Masterfoods Polska

Produkt: Mars, Snickers, M&M's

Tytuł: Magazynier

Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7

Klient: S.M. Nowy Targ

Produkt: Mleko "Hej!"

Tytuł: Hej!

Prasa, Radio, Plakat

- nagród nie przyznano

2. NAPOJEPrasa

Firma: Lowe Brand

Klient: Browary Żywiec

Produkt: Żywiec

Tytuł: Nasi w Korei

Radio

- nagrody nie przyznano

Tv/film

Firma: PZL

Klient: Krynica Zdrój

Produkt: Frugo Ego

Tytuł: Korzeń i Liść

Firma: PZL

Klient: Krynica Zdrój

Produkt: Frugo Ego

Tytuł: Nie dojdziesz

Plakat

Firma: Lowe Brand

Klient: Żywiec Zdrój

Produkt: Woda Żywiec

Tytuł: Dla kierowców

3. USŁUGIPrasaFirma: BrainKlient: Wola ParkProdukt: Centrum handloweTytuł: Uzda RadioFirma: PublicisKlient: CastoramaProdukt: CastoramaTytuł: Ta nie, ta nie Tv/filmFirma: PublicisKlient: Bank Pekao SAProdukt: Fundusz Obligacji "Pionieer"Tytuł: Lody Plakat - nagrody nie przyznano 4. DOMPrasaFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Sony Produkt: Sony PlaystationTytuł: Polska:Brazylia Radio, Tv/film - nagród nie przyznano PlakatFirma: BrainKlient: Decorador Produkt: Sklep z dekoracją i wyposażeniem wnętrzTytuł: Narzędzia 5. AGDPrasaFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & Gamble Produkt: FlashTytuł: Restauracja Radio, Tv/film- nagród nie przyznano PlakatFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & Gamble Produkt: FlashTytuł: Restauracja 6. BIURO - nagród nie przyznano 7. ZDROWIE I URODATv/filmFirma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: Procter & Gamble Produkt: AlldaysTytuł: Arkady Prasa, Radio, Plakat - nagród nie przyznano 8. MOTORYZACJAPrasaFirma: AD Fabrika/FCBKlient: DaimlerChrysler Automotive PolskaProdukt: Mercedes-BenzTytuł: Opus Magnum Tv/filmFirma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Toyota Motor Poland Produkt: Corolla T-SportTytuł: Policjant Radio, Plakat - nagród nie przyznano 9. FIRMAI. Identyfikacja wizualna - nagród nie przyznano II. Reklama firmyPlakatFirma: AD Fabrika/FCBKlient: Instytut Adama Mickiewicza Produkt: Dni Filmu Polskiego w HiszpaniiTytuł: Popcorn Prasa, Radio, Tv/film - nagród nie przyznano 10. KAMPANIAPrasaFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Korzeń, Liść, Źdźbło RadioFirma: Tuba - Urząd ds. Nagłaśniania Klient: Dom Wydawniczy - "Życie Warszawy" Produkt: "Życie Warszawy"Tytuł: Codzienna kampania radiowa artykułów z pierwszej kolumny "Życia Warszawy" Tv/filmFirma: PublicisKlient: IndykpolProdukt: Złoty IndykTytuł: Wołowina, Baranina Plakatex equo:Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: Fiat Auto PolandProdukt: Fiat StiloTytuł: Instalacje Firma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: RadiostacjaProdukt: Stacja radiowa - RadiostacjaTytuł: Autorytety polecają MultimediaFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Korzeń i Liść Firma: Saatchi & Saatchi PolandKlient: Procter & GambleProdukt: FlashTytuł: Dezynfekcja wskazana 11. MATERIAŁY PROMOCYJNEOpakowanieFirma: PZLKlient: Krynica ZdrójProdukt: Frugo EgoTytuł: Harmonica, Amandi, Energis POS, Direct mail, Broszura - nagród nie przyznano 12. REKLAMA SPOŁECZNAFirma: McCann-Erickson PolskaKlient: Polski Czerwony KrzyżProdukt: Akcja charytatywna na rzecz powodzian w Pradze, Dreźnie i BudapeszcieTytuł: Kartki pocztowe 13. REKLAMA WŁASNAFirma: AD Fabrika/FCBKlient: AD Fabrika/FCBProdukt: Kartka świątecznaTytuł: Dres 14. TECHNIKIMuzykaPiotr Gąssowski oraz Tomasz Gąssowski za muzykę do filmu "Twarze" dla Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris SAAgencja: PZL Zdjęcia filmoweClive Tickner za zdjęcia do filmu "Prawa gór" dla Browarów Żywiec SA Agencja: Lowe BrandScenografiaMarek Leśniak za scenografię do filmu "Teatr cieni" dla Kompanii Piwowarskiej SA Agencja: PZL FotografiaErwin Olaf za fotografię do "Nescafé Gold" dla Nestlé PolskaAgencja: McCann-Erickson Polska Ilustracja - nagrody nie przyznano W KONKURSIE CYBER-KREATURA: GRAND PRIXFirma: K2 InternetKlient: Nokia PolskaProdukt: Kampania reklamowa telefonu Nokia 7210Tytuł: Naznaczeni, www.naznaczeni.pl 1. ŻYWNOŚĆFirma: D'Arcy Masius Benton & Bowles/G7Klient: TetrapakProdukt: ŁaciateTytuł: www.e-laciate.pl 2. NAPOJEFirma: ReaktorKlient: MTV PolskaProdukt: Cross promotion MTV - Coca ColaTytuł: Gorąca piątka 3. USŁUGIFirma: Upstairs Young & RubicamKlient: PTK CentertelProdukt: Idea POPTytuł: Bolesław nieśmiały4. DOM; 5. AGD; 6. BIURO; 7. ZDROWIE I URODA - nagród nie przyznano 8. MOTORYZACJAFirma: ArtegenceKlient: Lockheed MartinProdukt: wielozadaniowy samolot bojowy F16Tytuł: www.f-16.pl 9. FIRMAFirma: ReaktorKlient: MTV PolskaProdukt: Banner reklamowy - kartkaTytuł: Nadchodzi wiosna - zakwitły dziurawce 10. KAMPANIAKampania łączonaFirma: K2 InternetKlient: Nokia PolskaProdukt: Kampania reklamowa telefonu Nokia 7210Tytuł: Naznaczeni, www.naznaczeni.pl 11. REKLAMA SPOŁECZNA; 12. REKLAMA WŁASNA; 13. TECHNIKI - nagród nie przyznano Na konkurs "Kreatury" i "Cyber -Kretary" wpłynęło 312 prac. Właścicielem Konkursu Reklamy Kreatura jest VFP Communications, wydawca dwutygodnika "Media i Marketing Polska". Organizatorem Festiwalu Reklamy "Kreatura" w Krakowie jest firma Eskadra. SKŁAD JURY KREATURY (Klub Dyrektorów Kreatywnych):(18 dyrektorów kreatywnych z 15 agencji)1. Iwo Zaniewski, PZL - przewodniczący2. Damir Brajdić, McCann-Erickson3. Katarzyna Dragović, "New Moment"4. Mirek Gawlik, Tuba5. Jakub Kamiński, Brain6. Lechosław Kwiatkowski, Lowe GGK7. Katarzyna Łakińska, Albert Wosiek, V&P8. Marcin Mroszczak, Jacek Pawlak, Corporate Profiles DDB9. Paweł Niziński, Upstairs Young & Rubicam10. Bartosz Nowakowski, Mateusz Wójcik, NoS/BBDO11. Michał Nowosielski, Publicis12. Robert Sieradzki, były dyr. kreatywny Ad Fabrika/FCB13. Bob Strohmenger, Openyourmind14. Jacek Szulecki, Saatchi & Saatchi15. Jarek Wiewiórski, były dyr. kreatywny McCann-Erickson SKŁAD JURY CYBER-KREATURY:(7 jurorów z 7 agencji + MMP)1. Bartłomiej Wyszyński, Artegence2. Mikołaj Dąbski, Hypermedia3. Marcin Witkowski, TC Reaktor4. Tomasz Dziemidowicz, Next Generation Interactive5. Marcin Strzałkowski, K2 Internet6. Piotr Ambroziak, Conecto7. Marcin Lewik, Digital One8. Juliusz Donajski, MMP, przewodniczący

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów