Od kwietnia br. KRRiT pracuje nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Na Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdrój, Telemetria Polska – grupa robocza, która pracuje nad koncepcją badań ogłosiła, że w ramach podpisanych już umów z operatorami kablowymi dysponuje dostępem do danych z ok. miliona gospodarstw domowych, pochodzących ze ścieżki zwrotnej RPD (return path data - dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej i przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora).
Jak wynika z kolejnych zapowiedzi KRRiT, 17 września br. zostanie ogłoszony przetarg na przeprowadzenie pilotażowego badania założycielskiego na potrzeby konstrukcji panelu badawczego dedykowanego konsumpcji mediów elektronicznych oraz kolejny – na kontrolę realizacji terenowej pilotażu badania założycielskiego. Kontrola ma polegać na weryfikacji przeprowadzonych wywiadów, stworzeniu dokumentacji kontrolnej oraz przeprowadzeniu wywiadu weryfikującego.

Z kolei Telemetria Polska na wrzesień planuje przeprowadzenie testów laboratoryjnych, na październik i listopad stworzenie panelu testowego, a w grudniu chce ogłosić przetarg na badanie założycielskie. W pierwszym kwartale 2019 roku mają być dostępne pierwsze wyniki badań pomiaru telemetrii.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polsat-liderem-ogladalnosci-w-2017-roku-tvn24-najwyzej-wsrod-kanalow-tematycznych-top-150-kanalow,7171502630848641a ##
Jednoźródłowy pomiar mediów
Projekt pomiaru mediów realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych.
Według KRRiT na badaniach skorzystają media - poprzez zwiększenie możliwości analitycznych oraz precyzyjnego dotarcia do odbiorcy; domy mediowe, które będą mogły konstruować dokładniejsze mediaplany oraz reklamodawcy - poprzez dostarczenie im danych, które zoptymalizują wydawane przez nich środki na reklamę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rmf-fm-liderem-w-2017-roku-najnizszy-w-historii-wynik-jedynki-eska-wyprzedzila-trojke,7171511330478209a ##
Koncepcja badań realizowanych pod nadzorem KRRiT zakłada pomiar oraz wdrażanie technologii, które mają być wypracowane w porozumieniu z rynkiem – poprzez przeprowadzone do tej pory dialogi techniczne oraz konsultacje społeczne. Celem w najbliższych miesiącach jest utworzenie Joint Industry Comittee – podmiotu, który będzie zrzeszać nadawców, reklamodawców i domy mediowe.
Obecnie Nielsen, który odpowiada za badania rynku telewizyjnego ma panel telemetryczny w oparciu o 2 tys. gospodarstw.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##











