Stanowski sprzeda Weszło? Rozmowy z bukmacherem

Krzysztof Stanowski rozważa sprzedaż serwisu sportowego Weszło, prowadzi w tej sprawie rozmowy z założycielem platformy bukmacherskiej Fuksiarz, którą od kilku lat reklamuje.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Stanowski sprzeda Weszło? Rozmowy z bukmacherem
Krzysztof Stanowski, źródło: Kanał Zero

Według ustaleń „Super Expressu” Krzysztof Stanowski o sprzedaży Weszło rozmawia z Marcinem Szpalerskim, założycielem spółki Bukmacherska zarządzającej platformą Fuksiarz.pl (Szpalerski jest w radzie nadzorczej firmy).

Biznesmen potwierdzi, że trwają takie rozmowy. – Na pewno nie zrobię sam technologii, redakcji, nie znam się na tym. Zbieramy grupę, która może coś zrobić w tym temacie. To kwestia dwóch, trzech, czy czterech tygodni, może w lutym – stwierdził.

Zaznaczył, że nie jest przesądzone, czy w ogóle dojdzie do przejęcia Weszło. – Dzisiaj tego nie wiem, dopiero rozmawiamy – powiedział. Według „SE” Szpalerski miałby kupić większość udziałów, a jego wspólnikowi przypadłby mniejszościowy pakiet.

Weszło działa od ponad 15 lat. Początkowo był to blog z anonimowymi wpisami, z czasem rozrósł się w serwis informacyjno-publicystyczny, dotyczący głównie piłki nożnej. Jego redakcja tworzy też programy na kanał youtube’owy, mający obecnie ponad 300 tys. subskrybentów. Przez kilka lat oprócz głównego serwisu działały witryna o grach wideo i internetowe radio sportowe Weszło FM.

Krzysztof Stanowski w pierwszych latach był na Weszło głównym autorem, potem pisał cotygodniowe felietony. Od pięciu lat jest zaangażowany przede wszystkim w kanały youtube’owe: od 2020 do jesieni 2023 roku był współwłaścicielem i jednym z głównych twórców Kanału Sportowego, a w lutym ub.r. uruchomił Kanał Zero.

Żegnając się z Kanałem Sportowym, Stanowski należące do niego udziały kanału sprzedał przedsiębiorcy w branży nieruchomości Maciejowi Wandzlowi, w przeszłości współwłaścicielowi Legii Warszawa.

Przed założeniem Weszło Krzysztof Stanowski jako dziennikarz sportowy pracował m.in. w „Przeglądzie Sportowym”, „Dzienniku” i „Super Expressie”. Napisał kilka książek o tematyce piłkarskiej, w tym autobiografie Wojciecha Kowalczyka i Andrzeja Iwana.

Reklamował kilka firm bukmacherskich (w 2021 roku zaczął taką współpracę z Fuksiarzem), a przez miniony rok serwisy Just Join IT i RocketJobs, które były głównym sponsorem Kanału Zero. Na platformie X Stanowski ma 1,2 mln obserwujących, na Instagramie - 385 tys., a na Facebooku - 163 tys. Na swoich profilach i podczas programów youtube'owych wiele razy promował i sam wspierał zbiórki charytatywne (głównie na leczenie ciężko chorych dzieci), w ramach których zebrano łącznie miliony zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"