Wśród widowni „Faktów” TVN dominują osoby starsze i emeryci

Program „Fakty” TVN w tym roku chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. W widowni dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udział osób o wysokich dochodach i mieszkańców wsi - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

„Fakty” ogląda więcej kobiet niż mężczyzn

W okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2023 roku „Fakty” w TVN (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.00; dziennik oglądać można również w TVN24 BiS) oglądało średnio 54,59 proc. kobiet i 45,41 proc. mężczyzn. „Fakty” mają nieco wyższy udział widowni kobiecej nad męską w porównaniu do struktury widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. W analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,52 proc. kobiet i 46,48 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” nieco większe udziały widowni kobiecej nad męską miały również w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r., kiedy to kobiety stanowiły 54,73 proc. (mężczyźni - 45,27 proc.).

grafika

37 proc. widzów dziennika stanowi grupa wiekowa 65+

„Fakty” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni serwisu w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w badanym okresie wynosiły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych dziennik miał również w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-oglada-wiadomosci-tvp-dominuja-emeryci-i-osoby-z-wyksztalceniem-podstawowym-profil-widza ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie serwisem TVN stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Fakty” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 37,12 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 34,50 proc.

grafika

Rośnie udział widowni wiejskiej, ale i tak w audytorium dominują mieszkańcy miast

Małe dysproporcje oglądalności „Faktów” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serwis ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 64,29 proc. udziału wszystkich widzów (mieszkańcy wsi stanowią 35,70 proc.). Wartość ta w całym rynku wynosi 61,66 proc.

W analogicznym okresie rok wcześniej dziennik TVN miał większy udział widowni miejskiej - 65,73 proc. (34,28 proc. to osoby ze wsi).

grafika

Coraz wyższe dochody

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Fakty” śledzi coraz więcej osób z wysokimi dochodami.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvn24-widzowie-starsi-emeryci-mieszkancy-miast,7169496874756225a ##

Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. wynosił 46,42 proc., a rok wcześniej było to 42,20 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 3,68 proc., a rok temu było to 3,99 proc.

grafika

Rośnie udział osób z wykształceniem średnim

„Fakty” coraz chętniej oglądają osoby z wykształceniem średnim, których udział rośnie - z 37,02 proc. widowni w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r. do 38,02 proc. w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. (w całym rynku było to 34 proc.).

Udział widzów z wykształceniem wyższym w tym roku wynosi 28,49 proc. widowni (18,06 proc. w całym rynku), a podstawowym - 30,81 proc. (42,73 proc.).

grafika

44 proc. widowni stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód „Fakty” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 44,37 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio w analizowanym okresie miały 43,64 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"