W środę rozpoczęliśmy cykl materiałów prezentujących strukturę słuchaczy siedmiu najchętniej słuchanych stacji radiowych w Polsce. Po RMF i Radio Zet dzisiaj pora zaprezentować Polskie Radio. W ciągu kilku najbliższych dni przedstawimy jeszcze: "ZPR", "Agora" i Radio Plus. Dane na podstawie SMG/KRC, Radio Track dla portalu Wirtualnemedia.pl opracował dział badań i analiz TSMH. Jak wynika z danych SMG/KRC w I półroczu 2003 roku 49,98% słuchaczy PR 1 stanowili mężczyźni a w przypadku "Trójki" procent ten wynosi 59,82%. Około 18,2% słuchaczy PR 1 to mieszkańcy dużych miast (Trójka - 31%). Natomiast 37,1 słuchaczy Trójki ma wykształcenie wyższe (PR 1 - 18,5%). Oto szczegóły:
PR 1PR 3Radio ZetRMF FMWielkość miejscowości (pogrupowana) miasta ponad 500 tys.10,24%17,01%9,03%7,67% miasta 200-499 tys.7,93%13,97%9,66%10,70% miasta 100-199 tys.5,98%9,15%7,09%7,30% miasta 20-99 tys.18,18%21,76%19,03%19,93% miasta do 20 tys.15,65%13,66%17,37%16,10% wieś42,03%24,44%37,83%38,30%Płeć mężczyźni49,98%59,82%54,37%55,35% kobiety50,02%40,18%45,63%44,65%Przedział wieku (10-letni) 15-19 lat2,35%6,08%18,40%17,93% 20-29 lat6,45%17,13%27,64%29,07% 30-39 lat10,25%22,43%21,93%20,97% 40-49 lat21,94%23,80%17,82%19,03% 50-59 lat24,35%17,58%10,20%9,69% 60-69 lat24,48%11,05%3,26%2,96% 70-75 lat10,17%1,94%0,74%0,36%Poziom wykształcenia (4 kategorie) podstawowe16,60%8,91%21,02%20,66% zasadnicze zawodowe21,66%9,94%19,23%20,81% średnie42,75%43,78%41,75%42,33% wyższe18,50%37,10%17,63%15,81% brak odpowiedzi0,49%0,27%0,37%0,39%Sytuacja zawodowa badanego dyrektorzy, wolne zawody8,55%21,61%10,51%9,71% pracownicy umysłowi10,85%17,31%14,42%14,58% właściciele firm5,57%13,10%8,96%8,59% robotnicy wykwalifikowani11,33%10,57%17,69%19,50% robotnicy do prac prostych1,98%1,30%2,55%2,37% rolnicy indywidualni7,16%2,15%2,96%3,48% emeryci/renciści40,83%14,10%6,99%6,37% studenci/uczniowie3,18%9,93%23,07%23,03% bezrobotni6,32%5,49%7,87%7,89% zajmujący się domem2,06%1,99%2,55%2,49% pozostali2,16%2,44%2,44%1,99%

źródło: SMG/KRC, Radio Trackwskaźnik:struktura zasięgu dziennegookres:styczeń - czerwiec 2003grupa celowa (i jej wielkość):słuchacze Radia ZET (11 057)słuchacze PR 1 (6431)słuchacze PR 3 (4 035)słuchacze RMF FM (12 641)
Słuchalność stacji w I półroczu 2003 roku: RMF FM 23,58% Radio ZET 18,64%PR 1 1 16,07%PR 3 5,54% ZPR [23] 4,73% AGORA [26] 4,69% Radio Maryja 2,92% Ad Point [9] 1,57% Plus [20] 1,39%.











