Wczoraj rozpoczęliśmy cykl materiałów prezentujących strukturę słuchaczy siedmiu najchętniej słuchanych stacji radiowych w Polsce. Po RMF dzisiaj pora na Radio Zet. W ciągu kilku najbliższych dni przedstawimy jeszcze: PR 1, "Trójka", "ZPR", "Agora" i Radio Plus. Dane na podstawie SMG/KRC, Radio Track dla portalu Wirtualnemedia.pl opracował dział badań i analiz TSMH. Jak wynika z danych SMG/KRC w I półroczu 2003 roku 54,37% słuchaczy Radia Zet stanowili mężczyźni, około 18,7% to mieszkańcy dużych miast a 17,63 % ma wykształcenie wyższe. Oto szczegóły:
Radio ZetRMF FMWielkość miejscowości (pogrupowana) miasta ponad 500 tys.9,03%7,67% miasta 200-499 tys.9,66%10,70% miasta 100-199 tys.7,09%7,30% miasta 20-99 tys.19,03%19,93% miasta do 20 tys.17,37%16,10% wieś37,83%38,30%Płeć mężczyźni54,37%55,35% kobiety45,63%44,65%Przedział wieku (10-letni) 15-19 lat18,40%17,93% 20-29 lat27,64%29,07% 30-39 lat21,93%20,97% 40-49 lat17,82%19,03% 50-59 lat10,20%9,69% 60-69 lat3,26%2,96% 70-75 lat0,74%0,36%Poziom wykształcenia (4 kategorie) podstawowe21,02%20,66% zasadnicze zawodowe19,23%20,81% średnie41,75%42,33% wyższe17,63%15,81% brak odpowiedzi0,37%0,39%Sytuacja zawodowa badanego dyrektorzy, wolne zawody10,51%9,71% pracownicy umysłowi14,42%14,58% właściciele firm8,96%8,59% robotnicy wykwalifikowani17,69%19,50% robotnicy do prac prostych2,55%2,37% rolnicy indywidualni2,96%3,48% emeryci/renciści6,99%6,37% studenci/uczniowie23,07%23,03% bezrobotni7,87%7,89% zajmujący się domem2,55%2,49% pozostali2,44%1,99%

źródło: SMG/KRC, Radio Trackwskaźnik:struktura zasięgu dziennegookres:styczeń - czerwiec 2003grupa celowa (i jej wielkość):słuchacze Radia ZET (11 057)słuchacze RMF FM (12 641)Słuchalność stacji w I półroczu 2003 roku: RMF FM 23,58% Radio ZET 18,64%PR 1 1 16,07%PR 3 5,54% ZPR [23] 4,73% AGORA [26] 4,69% Radio Maryja 2,92% Ad Point [9] 1,57% Plus [20] 1,39%











