Do tegorocznej edycji konkursu KTR przesłano rekordową liczbę 1 234 zgłoszeń. - Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów - podkreśla Maciej Twardowski z Ogilvy, przewodniczący zarządu KTR.
Jury przyznało 37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród. Spośród prac nagrodzonych złotem wybrano też najlepsze w siedmiu kategoriach konkursowych:- Communication of the Year: platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard,- Entertainment of the Year: kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netfliksa,- Design of the Year: "Vincent musi umrzeć" plakat” zaprojektowany dla Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja. - Technology of the Year: kampania „PRYMUS” stworzona przez 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Zwolnieni z Teorii,- Charity of the Year: kampania „Cicho już byłyśmy” stworzona przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód,- Craft of the Year: „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores. - Culture of the Year: projekt „Teatr Ludowy” stworzony przez Studio Otwarte.

- Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria - For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność - zaznacza Maciej Twardowski.
Najlepsze agencje, studia i reklamodawcy w KTR 2024
Tytuł Agencji Roku przyznano DDB Warszawa, która za uzyskane nominacje i nagrody dostała łącznie 110 punktów. Nieznacznie wyprzedziła 180heartbeats + JUNG v. MATT (105,5 pkt).

Kategoria Dom Produkcyjny Roku została zdominowana przez Papaya Films, zaś tytuł Studia Posprodukcyjnego Roku otrzymał Vein Postproduction, który z 26 pkt znalazł się tuż nad Platige Image (25,5 pkt).
Nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Z kolei w rankingu reklamodawców zwycięzcą okazał się Netflix (107 pkt), wyraźnie wyprzedzając Bank NBP Paribas (68,5 pkt), Yes (49,5 pkt), Mastercard (48 pkt) i McDonalda (46 pkt).











