Średnia oglądalność emitowanej od 18 lutego do 24 czerwca br. drugiej edycji programu „Kuba Wojewódzki” w TVN wyniosła 2,63 mln osób – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, które nie obejmują wydania specjalnego nadanego we wtorek 12 czerwca.
Średnie udziały wiosennej serii talk show w rynku telewizyjnym ukształtowały się na poziomie 21,17 proc. w grupie wszystkich widzów. Niewiele lepiej było w komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały wyniosły 21,56 proc.
Wszyscy 4+16 - 49DataAMRAMR %SHR %SHR %24-06-20072 412 4906,71%22,94%25,18%17-06-20071 772 9194,93%13,87%15,74%10-06-20071 539 3824,28%12,68%12,93%03-06-20071 992 1615,54%15,84%15,54%27-05-20071 897 8125,27%16,24%19,28%20-05-20072 021 3515,62%17,85%17,50%13-05-20072 924 9938,13%23,08%22,07%06-05-20073 963 83611,02%28,66%26,51%29-04-20072 979 5818,28%22,16%22,79%22-04-20072 734 0107,60%20,44%21,16%15-04-20072 802 8837,79%21,11%20,35%01-04-20073 051 5948,48%22,73%23,53%25-03-20073 215 3208,94%23,01%23,88%18-03-20074 115 65211,44%31,48%31,71%11-03-20072 473 8746,88%20,30%20,01%04-03-20073 129 6038,70%24,53%25,05%25-02-20072 082 6845,79%20,41%21,55%18-02-20072 337 3546,50%21,63%22,21%średnia2 635 5567,33%21,17%21,56%

W porze emisji „Kuby Wojewódzkiego” stacja TVN była wiceliderem rynku telewizyjnego. Najwięcej widzów miała w tym paśmie TVP1, emitująca filmy fabularne, które oglądało 3,17 mln osób. Za TVN znalazła się TVP2 (2,33 mln; głównie filmy, a także „Panorama”) oraz Polsat (1,82 mln; przede wszystkim „CSI: Kryminalne zagadki Miami” i „Prawo miasta” (więcej o oglądalności tego serialu).
Wszyscy 4+StacjaAMRAMR %SHR %TVP13 166 4718,80%25,44%TVN2 635 5567,33%21,17%TVP22 327 7776,47%18,70%Polsat1 816 3875,05%14,59%
Wiosenna edycja „Kuby” miała mniejszą oglądalność niż jesienna, którą TVN emitował od 24 września do 31 grudnia zeszłego roku. Oglądało ją wtedy średnio 2,96 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 24,20 proc.
Natomiast w porównaniu z poprzednią wiosenną serią, którą nadawał jeszcze Polsat, tegoroczna edycja miała więcej widzów. Rok temu program nadawany w słonecznej stacji w okresie do 5 lutego do 18 czerwca przyciągał bowiem przed ekrany średnio 2,15 mln osób.

Warto jednak dodać, że wtedy „Kuba” emitowany był nieco później niż obecnie (głównie o 22.35, teraz było to najpóźniej 22.10), stąd mimo mniejszej widowni, udziały były wtedy minimalnie wyższe i wyniosły 21,85 proc.
Na reklamach z właśnie zakończonej wiosennej edycji talk show TVN zarobił w sumie 17,44 mln zł (dane bez odcinka specjalnego z wtorku). To o niecałe 2 mln mniej niż przy jesiennej serii z której wpływy wyniosły 19,25 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Łącznie w ciągu roku Wojewódzki 'zarobił' dla TVN prawie 37 mln zł.
Wśród widzów programu „Kuba Wojewódzki” dominowały kobiety. Show cieszył się największą popularnością także wśród ludzi pomiędzy 30 a 59 rokiem życia, mieszkańców miast oraz osób z wykształceniem średnim i wyższym.
AFFADH %PłećMężczyźni8340,21%Kobiety11659,79%Wiek4- 9 241,47%10- 15514,03%16 - 19694,33%20 - 24726,44%25 - 29847,06%30 - 3413510,27%35 - 391328,62%40 - 441057,08%45 - 491078,65%50 - 5415312,58%55 - 5918312,74%60+9316,74%Wlk.miastaWieś6023,03%< 50 tys.11427,38%50-100 tys.1109,76%100-200 tys.12610,11%> 200 tys.14429,73%ZawódTop management12510,12%Pracownicy szczebla średniego15018,04%Pracownicy fizyczni i rolnicy9518,22%Emeryci12031,37%Inne6422,26%WykształceniePodstawowe8639,22%Średnie13840,91%Wyższe13414,38%Inne395,49%

TVN przez całe wakacje nadawać będzie powtórki talk show, których emisja jest planowana na poniedziałki, na godz. 22.55. Dodatkowe powtórkowe odcinki pojawią się także we wtorek 26 czerwca o 22.55 oraz w niedzielę 8 lipca o 23.15. Widzowie będą mogli obejrzeć ponownie wizyty u Kuby m.in. Agnieszki Chylińskiej, Andrzeja Leppera, Jacka Kurskiego czy Ewy Drzyzgi.
Kolejna seria nowych odcinków pojawi się w TVN jesienią.











