Kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich – cz. II: jak wybrać program

Zapraszamy na kolejną część kursu zarabiania w internetowych programach partnerskich przygotowanego przez Affiliando.pl. Tym razem tekst o tym, jak wybrać konkretny program partnerski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W poprzedniej części naszego kursu zarabiania w internetowych programach partnerskich doradzaliśmy, jak wybrać optymalną dla siebie sieć. W dzisiejszym tekście skupimy się na wyborze odpowiedniego programu partnerskiego.

Dla przypomnienia wyjaśnimy na początku podstawowe pojęcia tego rodzaju marketingu. Marketing afiliacyjny to część marketingu internetowego polegająca na pozyskiwaniu przez wydawcę (affiliate) zainteresowanych na usługi/produkty firm, występujące w programach partnerskich. Program partnerski prowadzony jest przez tzw. reklamodawcę. To on udostępnia reklamy i produkty, które są umieszczane w systemie sieci afiliacyjnej. Zadaniem wydawcy jest umieszczenie reklam na swojej stronie internetowej i zainteresowanie odwiedzających produktem/usługą. Warunkiem otrzymania przez wydawcę prowizji jest wykonanie przez użytkownika akcji (np. zapisanie do newslettera, zakup produktu) określonej w warunkach programu partnerskiego i umowie między siecią a reklamodawcą. Produkt (program partnerski) i akcja, za którą przyznawane jest wynagrodzenie, odgrywają kluczową rolę w zarabianiu. To od tych dwóch czynników zależy wysokość wypłaty prowizji. Dlatego przybliżymy teraz czym należy się kierować wybierając produkt programu partnerskiego.

grafika

1.    Tematyka strony Wybierając program partnerski należy w pierwszej kolejności kierować się tematyką poruszaną na własnej stronie internetowej. Na serwisie o motoryzacji zarobisz znacznie więcej promując produkty/usługi związane z tą dziedziną, czyli np. ubezpieczenie komunikacyjne, kredyt samochodowy czy akcesoria samochodowe. Mniejsze wynagrodzenie osiągniesz, reklamując wózki dla dzieci czy odzież kobiecą. Użytkownicy poszukujący informacji o samochodach czy motocyklach zainteresują się produktami substytucyjnymi i komplementarnymi. 2.    Reklamodawca Bardzo ważna rolę odgrywa również reklamodawca i znajomość jego marki na rynku. Dużo łatwiej będzie przekonać użytkownika do wykonania określonej akcji, jeżeli produkt i marka reklamodawcy jest rozpoznawalna. W głównej mierze wiąże się to z zaufaniem. 3.    Prowizja Prowizja powiązana jest z modelem rozliczeniowym: płatność za kliknięcie, lead czy sale (przeprowadzoną akcję). Tutaj powinieneś się dobrze zastanowić, który model sprawdzi się na stronie. Im lepiej reklamowany produkt będzie powiązany z głównym tematem strony, tym większe szanse są na dokonanie akcji: wypełnienie leadu lub sprzedaż produktów. Tutaj radzilibyśmy po prostu przetestować każdy model i sprawdzić, który wypada najlepiej. Jeżeli prowadzisz stronę opisującą ubezpieczenia samochodowe, lepiej pokusić się o wysokie stawki za sprzedaż polisy (patrz rysunek poniżej – Liberty Direct 119zł) niż niskie prowizje za kliknięcie.

grafika

Użytkownicy odwiedzający Twoja stronę szukają przecież ubezpieczenia. Jeżeli dobrze zaprezentujesz im produkt, przedstawiając jego zalety zgodnie z prawdą, sprzedanie usługi będzie bardzo proste a prowizja dużo wyższa. Marlena Gref, affiliate manager, i Jacek Serwin, affiliate junior manager, z sieci afiliacyjnej Affiliando.pl  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu