– Po raz pierwszy w historii Lasy Państwowe nadają dialogowi społecznemu rangę odrębnej, kluczowej kompetencji w strukturze organizacyjnej – wyjaśnia Tomasz Esman, dyrektor Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych, jednostki LP odpowiedzialnej zadziałania komunikacyjne.
– Obserwowaliśmy ogromną potrzebę, by zająć się tym obszarem – dodaje. Rozszerzony zakres działalności Centrum podkreślić ma zmiana nazwy jednostki na Centrum Komunikacji Społecznej Lasów Państwowych.
Stanie się to 1 stycznia 2026 r. Zadaniem jednostki będzie teraz m.in. prowadzenie dialogu z użytkownikami lasów, lokalnymi społecznościami czy organizacjami pozarządowymi i propagowanie wiedzy na temat lasów i leśnictwa.
Szczególny nacisk położony będzie na tworzenie przestrzeni do merytorycznej rozmowy o przyszłości polskich lasów i prowadzonej w nich gospodarce leśnej.

Centrum ma odpowiadać m.in. za prowadzenie konsultacji społecznych i debat, organizację forów wymiany doświadczeń, wspieranie jednostek w kontaktach z lokalnymi społecznościami, rozwijanie kompetencji pracowników w zakresie komunikacji i dialogu oraz za planowanie i wdrażanie działań komunikacyjnych i edukacyjnych.
W jego strukturze znajdą się specjaliści od edukacji i współpracy społecznej, oraz komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, których celem będzie nie tylko przekazywanie informacji, lecz także aktywne słuchanie głosu obywateli i samych pracowników.
– Dzięki temu wszyscy, którym lasy są bliskie, zyskają realny wpływ na sprawy, które ich interesują: ochronę przyrody, gospodarowanie lasami, rekreację i edukację. To konsekwentna realizacja zasady, że Lasy Państwowe zarządzają lasami w imieniu społeczeństwa – i społeczeństwo otrzymuje swój głos – dodaje Tomasz Esman.











