Leo Burnett Warszawa: wpływy 25 proc. w górę, 45 mln zł zysku dzięki dywidendom

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa (Publicis Groupe) zakończyła ub.r. zyskiem netto w kwocie 45 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i PGP Hub. Przychody sprzedażowe agencji zwiększyły się o 23,5 proc. do 23,57 mln zł, a liczba pracowników - o 22.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Leo Burnett Warszawa: wpływy 25 proc. w górę, 45 mln zł zysku dzięki dywidendom

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa miała na koniec 2021 roku 23,57 mln zł przychodów ze sprzedaży. To 23,5 proc. więcej niż w 2020 roku, kiedy to jej wpływy sprzedażowe wyniosły 19,08 mln zł.

Ze sprzedaży usług w Polsce agencja osiągnęła 20,9 mln zł wpływów, a przychody z zagranicy wyniosły 2,6 mln zł.

Koszty prowadzonej działalności wzrosły z 19,2 mln zł w 2020 roku do 22,9 mln zł w 2021 roku. Największy udział w nich stanowiły wydatki na usługi obce - było to 14,6 mln zł, czyli 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wydatki na wynagrodzenia wzrosły w omawianym okresie z 4,8 mln zł do 6,5 mln zł. Agencja w 2021 roku zatrudniała 62 osoby - to 22 pracowników więcej niż rok wcześniej.

Agencja Leo Burnett wypracowała w ub.r. 671,1 tys. zł zysku ze sprzedaży, wobec 119,4 tys. zł straty rok wcześniej.

43 mln zł dywidend od Starcomu i PGP Hub

Do Leo Burnett Warszawa należy 100 proc. udziałów agencji mediowej Starcom i spółki PGP Hub. W ub.r. otrzymała od nich 43,38 mln zł w dywidendach, wobec 37,45 mln zł rok wcześniej.

W efekcie zysk netto agencji zwiększył się z 38,6 do 45 mln zł.

grafika

Wśród nowo pozyskanych przez Leo Burnett klientów w 2021 roku są takie marki, jak Fielmann (obsługa eCommerce, retail), czy FreeNow (Mobile App). Jesienią ub.r. agencja rozszerzyła współpracę z PZU. Ponadto w ramach współpracy grupowej agencja pełni rolę HUBu digital dla wybranych marek koncernu Stellantis.

W swoim sprawozdaniu finansowym Leo Burnett informuje, że ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce i innych krajach w związku z dynamicznym rozprzestrzenianiem się koronawirusa w krótkim okresie przed sporządzeniem sprawozdania finansowego, rynek na którym działa spółka uległ skurczeniu i pogorszeniu. W związku z powyższym, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania spółki oraz utrzymać pożądany poziom dochodowości zarząd podjął konieczne kroki pozwalające dostosować koszty działalności do osiąganych przychodów.

grafika

W 2022 roku nowe produkty i frameworki strategiczne

Spółka podaje, że rok 2021 upłynął pod znakiem odbudowywania rynku reklamy po kryzysie związanym z pandemią. Według danych Publicis Group – rynek zdołał nie tylko powrócić, ale także przekroczyć wielkość z 2019 roku o 7 proc.  W 2021r. sektor handlowy był najważniejszą siłą napędową rynku reklamy. Budżety reklamowe tego sektora wzrosły o 26,6 proc. wobec 2020r. i blisko 35 proc. w porównaniu z rokiem 2019.

W 2022 roku agencja planuje wprowadzenie do oferty nowych produktów i frameworków strategicznych i kreatywnych. Ich zadaniem jest dalsze usprawnienie i uelastycznienie procesu pracy oraz tworzenie rozwiązań lepiej dopasowanych do specyfiki komunikacji digitalowej. Agencja pracuje też nad narzędziami wzmacniającymi pomiar efektów prowadzonej komunikacji. Dalej zacieśniana jest współpraca w ramach Publicis Groupe oraz z partnerami agencji.

Korzystanie z danych, nowe technologie i potwierdzona certyfikatami znajomość narzędzi oferowanych przez poszczególne platformy służą wzmocnieniu HumanKind, unikalnego podejścia Leo Burnett do tworzenia komunikacji. Dzięki planowanemu rozwojowi w tych obszarach agencja ma być w stanie oferować klientom jeszcze bardziej kreatywne/unikalne rozwiązania zmieniające zachowania ludzi żyjących w nowoczesnym, zdigitalizowanym świecie.

Spółka stara się minimalizować negatywny wpływ epidemii na biznes między innymi przez redukcję kosztów oraz dopasowanie strategii marketingowej do obecnych warunków rynkowych, w tym wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji. Na podstawie przeprowadzonych analiz zarząd nie widzi przesłanek wskazujących na istotne ryzyko utraty wartości użytkowanych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. W związku z pandemią COVID-19 i jej wpływem na rynki światowe, w tym także na rynek europejski i polski, spółka zintensyfikowała m.in. działania mające na celu monitorowanie ryzyka kredytowego oraz zintensyfikowała działania windykacyjne. Na bieżąco monitorowana jest spłacalność należności.

W tym roku do grona klientów Leo Burnett Warszawa dołączyły Bank Pekao i marka Rafaello.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji