Moment ogłoszenia nazwiska papieża najchętniej oglądany w TVP1 i TVN24

W momencie ogłoszenia, że kardynał Robert Francis Prevost został papieżem Leonem XIV największą oglądalność miały TVP1 i TVN24. Z danych Nielsena, które portal Wirtualnemedia.pl otrzymał od jednego z nadawców wynika, że pierwszą stację oglądało 1,6 mln widzów, co przedłożyło się na 13,4 proc. udziału w rynku w grupie 4+. W przypadku TVN24 to prawie 1,5 mln widzów i 12,4 proc. udziału w rynku.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Moment ogłoszenia nazwiska papieża najchętniej oglądany w TVP1 i TVN24
Transmisja z Watykanu w TVP

W czwartek od godziny 19.12 do 19.15 trzecie miejsce pod względem udziału w rynku miał TVN (11,28 proc., 1,354 mln). Dalej znalazły się: Republika (9,93 proc., 1,192 mln), TVP Info (7,30 proc., 876 tys.), Polsat (6,87 proc., 825 tys.), Polsat News (3,39 proc., 406 tys.) TVN24 BiS (3,18 proc., 382 tys.), wPolsce24 (2,44 proc. 293 tys.), Wydarzenia 24 (1,67 proc., 201 tys.) i TVP Polonia (1,27 proc., 153 tys.).

grafika

Nagła zmiana w ramówce zwiększyła oglądalność TVP

Na trzech kanałach TVN ogłoszenie nazwiska papieża oglądało 3,225 mln widzów, co przełożyło się na 26,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W przypadku Telewizji Polskiej, która po pojawieniu się w Watykanie białego dymu, przerwała emisję telenoweli „Klan” (TVP1) widzów trzech kanałów było 2,638 mln, co dało 21,97 proc. udziału w rynku. Trzy stacje Grupy Polsat zgromadziły 1,433 mln widzów (11,93 proc.).

grafika

Dotarliśmy także do danych odnośnie pasma 19.10-19.34, a więc obejmującego także pierwsze wystąpienie następcy zmarłego niedawno Franciszka na Placu Świętego Piotra. W tym przedziale czasowym liderem był także TVP1 (14,32 proc., 1,762 mln).  

Dalej znalazły się: TVN24 (1,548 mln, 12,58 proc.), TVN (11,29 proc., 1,390 mln), Republika (1,228 mln, 9,98 proc.), TVP Info (7,09 proc., 873 tys.), Polsat (6,35 proc., 781 tys.), Polsat News (3,48 proc., 428 tys.), TVN24 BiS (3,23 proc., 398 tys.), wPolsce24 (2,35 proc., 289 tys.), Wydarzenia 24 (1,90 proc., 234 tys.) i TVP Polonia (1,11 proc., 137 tys.).

grafika

Spośród grup znowu najlepsza okazała się TVN. Jej kanały pokazujące wydarzenia z Watykanu zgromadziły 3,335 mln widzów, co przełożyło się na 27,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajęły kanały Telewizji Polskiej. Oglądało je 2,771 mln osób, co dało 22,52 proc. udziału w rynku. Trzecia była Grupa Polsat Plus. Trzy anteny śledziło 1,443 mln osób, co przełożyło się na 11,73 proc. udziału w rynku.

Telewizja Polska podała na portalu tvp.info, że jej program „19.30” był w dniu ogłoszenia nazwiska papieża najchętniej oglądanym programem informacyjnym. Specjalne wydanie, które rozpoczęło się o godzinie 19.00 śledziło łącznie 2,68 mln widzów w TVP1, TVP Info i TVP Polonia, co przełożyło się na 21,9 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Program „19.30” miał w czwartek o milion więcej widzów niż „Fakty” TVN. Z kolei w całym dniu udział w rynku TVP Info wyniósł 3,8 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"