Leszek Kozioł uruchomi Radio Wielkopolska. „Tematyka lokalna, bliski kontakt ze słuchaczami”

Leszek Kozioł, wiceprezes zarządu TIME oraz Radia Eska uruchomi własną rozgłośnię - Radio Wielkopolska. Będzie to stacja o charakterze lokalnym, która ma być w stałym kontakcie ze słuchaczami. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedział, że wystartuje w drugim kwartale tego roku.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Leszek Kozioł uruchomi Radio Wielkopolska. „Tematyka lokalna, bliski kontakt ze słuchaczami”
Leszek Kozioł

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała dokumenty koncesyjne, z których wynika, że konkurs na częstotliwości w województwie wielkopolskim wygrał Leszek Kozioł (jako firma LK Consulting).

Wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze uniwersalnym w województwie wielkopolskim dotyczył częstotliwości w pięciu lokalizacjach: Chrustowo (89,0 MHz), Lednogóra (90,1 MHz), Nienawiszcz (95,9 MHz), Otorowo (99,1 MHz) i Siedlisko (91,6 MHz). W konkursie wygranym przez prezesa Radia Eska i wiceprezesa TIME startowała także spółka K2 WIN (z siedzibą w Bolechowie) oraz spółka Multimedia z siedzibą w Krakowie.

Rozgłośnia o charakterze lokalnym

Z dokumentów opublikowanych na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że rozgłośnia pod nazwą Radio Wielkopolska będzie miała charakter uniwersalny lokalny, a program będzie nadawany całodobowo, przez siedem dni w tygodniu i będzie adresowany do słuchaczy w wieku 16-49 lat (tzw. grupy komercyjnej).

We wniosku koncesyjnym podano, że będzie to stacja „ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb odbiorców dojrzałych życiowo, aktywnych zawodowo i posiadających rodziny, w szczególności osób związanych z rolnictwem i sektorem rolnym”.

Według Leszka Kozioła, wnioskującego o koncesję „obszar nadawania ma bardzo duży udział sektora rolnego, dla którego warto stworzyć szybkie medium, dostarczające informacji i pomagające w realizacji zadań i podejmowaniu ważnych decyzji”.

Zapowiedział on także „tworzenie radia nie tylko dla słuchacza, ale także wraz z nim, poprzez umożliwianie stałego reagowania odbiorcy na treści i formę anteny (telefony od słuchaczy prezentowane na żywo, korespondencja elektroniczna, korespondencja pocztowa, sondy i plebiscyty, konkursy i quizy, zamawianie profesjonalnych badań odbioru - jakościowych i ilościowych)”.

W programie zaplanowano audycje informacyjne (mają być realizowane własne lokalne serwisy informacyjne), publicystyczne (o tematyce lokalnej), rozrywkowe, o tematyce sportowej, poradnicze, edukacyjne i muzykę rozrywkową. Audycje słowne i inne przekazy słowne poświęcone tematyce lokalnej mają zajmować nie mniej niż 10 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6.00 -23.00.

 We wniosku koncesyjnym wskazano także, że „misją radia będzie dostarczenie lokalnemu słuchaczowi dużej porcji najważniejszych informacji na temat regionu i poszczególnych miast znajdujących się na jego terenie”.

- Stacja ma przede wszystkim informować o tym co ważne i ciekawe w regionie, będącym w zasięgu nadawania, ale ma także aktywnie uczestniczyć w lokalnych projektach i inicjatywach, wspierając je zarówno pod względem informacyjnym, jak i promocyjnym oraz wspierać rolników w ich codziennej pracy i realizacji zadań. W programie planuję wspieranie turystyki w regionie, ze szczególnym uwzględnieniem usług agroturystycznych. Na obszarze nadawania stacji znajduje się wiele atrakcji turystycznych oraz szereg zwartych kompleksów leśnych i dobrze zagospodarowanych jezior, będących bazą dla rozwoju turystyki w regionie. Warunki naturalne występujące na terenie północno-zachodniej wielkopolski sprzyjają uprawianiu różnych form turystyki aktywnej – uzasadnił Kozioł w dokumencie przesłanym do KRRiT.

Dodał, że słuchacz ma być zaangażowany w proces tworzenia programu poprzez organizowane na antenie konkursy, plebiscyty na ulubiony program, prezentera, piosenkę; a kontakt ze słuchaczami nie ma ograniczać się wyłącznie do radiowej anteny.- Radio ma ambicje „wychodzenia do słuchaczy”, organizowania bezpośrednich spotkań np. w ramach akcji specjalnych, podczas których prezenterzy radiowi i dziennikarze (często wraz z zaproszonymi gośćmi - popularnymi artystami i znanymi lokalnymi osobistościami) wyruszą na spotkania ze słuchaczami, organizowanymi w miejscach, w których spędzają oni wolny czas – podał twórca Radia Wielkopolska.

W rozgłośni ma być nadawana polska i zagraniczna muzyka rozrywkowa z lat 80-tych, 90-tych i współczesnych.

Radiem pokieruje córka

Leszek Kozioł jest wiceprezesem zarządu Time, prezesem zarządu Radia Eska oraz dyrektorem zarządzającym Grupą Radiową Time. Z Grupą ZPR jest związany od 1996 roku. Pytany przez Wirtualnemedia.pl, czy kierowanie rozgłośnią będzie kolidować z jego pozostałymi obowiązkami, stanowczo zaprzeczył i wyjaśnił, że docelowo stacją będzie kierować jego córka.

Ocenił, że tematyka lokalna jest mu bliska, ponieważ od zawsze mieszka w Wielkopolsce i chciał stworzyć radio, które będzie w stałym kontakcie ze słuchaczami. Dodał, że prace nad tworzeniem rozgłośni są na bardzo wczesnym etapie - obecnie kompletuje zespół. Nie chciał zdradzać kosztów inwestycji.

Kozioł brał już udział w konkursie koncesyjnym w 2015 roku, kiedy wnioskował o częstotliwości w Gołańczu, Wągrowcu, Janowcu Wielkopolskim i Mogilnie. Chciał wtedy stworzyć stację pod nazwą Radio Pałuki.

Koncesja obowiązuje od 21 grudnia 2018 roku przez 10 lat. Kozioł zobowiązał się do uruchomienia radia w ciągu trzech miesięcy od udzielenia koncesji. Koszt udzielenia koncesji to 16, 083 zł - płatne jednorazowo.

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"