Letniemu obuwiu mówimy nie

W ciepłe dni często mamy dylemat, jakie obuwie wypada nosić do pracy. Ankieta przeprowadzona przez monster.com, globalny portal pracy, pokazuje, że aż 77% z nas uważa noszenie odkrytego obuwia do pracy za nieprofesjonalne.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Monster.com, wiodący portal kariery i flagowa marka firmy Monster Worldwide, Inc.,  zapytał swoich użytkowników co myślą o zakładaniu obuwia odkrywającego stopy do pracy. 77% osób twierdzi, że jest to nieprofesjonalne, a 7% pracowników, że mimo, iż nie przeszkadzają im buty takie buty, to nie mają ochoty oglądać ich w biurze. Co dziesiąty respondent nie widzi przeciwwskazań.

Największą wagę do profesjonalnego wizerunku przywiązują mieszkańcy Ameryki Północnej i Europejczycy. Aż 86% pracowników zza oceanu (USA, Kanada i Meksyk) uważa tego typu buty za nieodpowiedni element stroju do pracy. Podobnie twierdzi 72% Europejczyków.

W Azji wymagania dotyczące stroju nie są aż tak restrykcyjne. W tym regionie tylko 68% nie założyłoby odkrytych butów do pracy. Natomiast jedna czwarta ankietowanych z Austrii (25%) i Włoch (23%) uważa, że jest to akceptowalne.

Wśród ankietowanych znalazła się grupa 5% osób, które uważają, że letnie buty mogą być noszone w biurze wyłącznie przez kobiety.

„Praktycznie w każdej branży zasady dotyczące ubioru stają się mniej restrykcyjne, dlatego coraz więcej pracowników ma problem z określeniem tego, co jest dozwolone w pracy” – mówi Charles Purdy, ekspert Monster.com. „W ciepłe, letnie dni zależy nam przede wszystkim na wygodnym i przewiewnym  stroju, ale nie możemy zapominać o naszym wizerunku zawodowym. Najlepszym sposobem na zorientowanie się, jak najlepiej dobrać strój do biura jest branie przykładu z kadry kierowniczej. Ponadto warto dostosować styl ubierania do kalendarza ważnych spotkań i konferencji” - dodaje.

Informacje dodatkowe:

Wyniki badań pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez Monster Worldwide w okresie od 1  do 14 maja 2012 na 10,723 respondentach.

monsterpolska.pl (Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.) to część największego na świecie serwisu kariery monster.com. W Polsce firma jest obecna już od 1999 roku, wcześniej jako jobpilot.pl.  Celem monsterpolska.pl jest ułatwienie kontaktu pomiędzy prężnie rozwijającymi się firmami a profesjonalistami. Pracobiorcom, serwis monsterpolska.pl oferuje możliwości rozwoju i kierowania swoją karierą zawodową. Pracodawcom ułatwia poszukiwanie wykwalifikowanych kandydatów. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym usługom, usprawniającym proces rekrutacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"