Pogłoski o takiej decyzji najpierw pojawiły się w koreańskiejgazecie 'The Korean Chaebol', a następnie były powtarzane przezwiele internetowych serwisów zajmujących się branżątechnologiczną.
Producent oficjalnie zaprzeczył tym doniesieniom, oświadczającże nie ma zamiaru rezygnować z produkcji i sprzedaży plazmowychtelewizorów. Zamiast tego LG chce głównie skupić się na tego typuodbiornikach z przekątną ekranu co najmniej 50 cali, gdyż w tymsegmencie jest najwyższe zapotrzebowanie i znacząco mniejszakonkurencja ze strony dominującej obecnie na całym rynkutechnologii LCD.
Obecnie LG planuje wprowadzenie na rynek sześciu nowych modeliplazm, wśród których będą dwa 60-calowe, trzy 50-calowe i jeden42-calowy odbiornik. Z kolei w całym bieżącym roku firma chcesprzedać ponad 3 miliony plazmowych telewizorów, co ma jej daćokoło 20 procent udziału w rynku.

źródło: ITProPortal.com











