W Polsce najwięcej jest sklepów spożywczych (92,6 tys.), dalej są placówki niewyspecjalizowane (66,8 tys.) oraz sklepy odzieżowe (39,5 tys.) - pisze "Rzeczpospolita". Łącznie na naszym rynku działa 376,1 tys. sklepów.
W ubiegłym roku najbardziej wzrosła liczba piekarni i ciastkarni(+ 3,3 proc.). do 3,1 tys, sklepów z wyrobami medycznymi (+3,2 proc. do 3,6 tys.). Więcej jest także kwiaciarni (+1,5 proc.; 22,5 tys.), sklepów z zabawkami (+1,3 proc. do 1,6 tys.), sklepów sportowych (+0,8 proc. do 4,2 tys.) i sklepów jubilerskich (+0,8 proc. do 3,8 tys.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-jest-w-polsce-zarejestrowanych-sklepow-internetowych-51-tys ##
Spadła za to liczba sklepów z artykułami piśmienniczymi (-3,2 proc., do 4,9 tys.), second-handów (-1,8 proc., do 14,1 tys.), drogerii (-1,7 proc. do 6,5 tys.) i sklepów obuwniczych (-1,7 proc. do 6,7 tys.) i sklepów z wyrobami tytoniowymi (-1,2 proc., do 1,3 tys.).

Jak podaje GUS, liczba sklepów utrzymuje się w Polsce na podobnym poziomie co w latach ubiegłych, gdzie było ich odpowiednio: 376,2 tys. w roku 2018, 376,4 tys. (2019), 376,3 tys. (2020) i 376,1 tys. (2021). W latach wcześniejszych, do 2018r., notowano pod tym względem spadki.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ponad-80-proc-polakow-kupuje-przez-internet-glownie-ubrania-obuwie-i-elektronike ##
Coraz więcej sklepów internetowych
Z danych Dun & Bradstreet wynika, że w Polsce rośnie liczba sklepów internetowych, co ma związek głównie ze zmianami nawyków zakupowych pod wpływem pandemii Covid-19.
W 2021 roku liczba sklepów internetowych wzrosła o blisko 8 tysięcy. Dun & Bradstreet szacuje zatem liczbę zarejestrowanych sklepów internetowych na ponad 52,3 tys., "co sprawia że polski rynek e-commerce należy do najbardziej dynamicznych w swoim rozwoju w Europie" - podaje firma.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2021-r-przedswiateczny-ruch-w-sklepach-spozywczych-wzrosl-o-9-2-proc-rdr ##
W 2021 roku w urzędach przedsiębiorcy zarejestrowali 13,3 tyś. sklepów internetowych, wykreślono za to 5,5 tyś. e-coommerców. Dun & Bradstreet zaznacza przy tym, ze "faktyczna skala rynku jest większa, bo wiele firm sprzedaje wyłącznie poprzez platformy sprzedażowe".











