Lidl najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w 2017 roku, Ibuprom liderem wzrostu

Drugi rok z rzędu sieć sklepów Lidl została najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w ubiegłym roku – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Podium uzupełniają telekomy – Plus i Orange. Liderem wzrostu była marka leku przeciwbólowego Ibuprom, której wskaźnik aktywności reklamowej był w ub.r. o 55 proc. wyższy w 2016.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W  ubiegłym roku do szesnastu zwiększyło się grono marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP (wskaźnik aktywności reklamowej) w grupie wszystkich odbiorców. Mimo prawie 10-procentowego spadku w relacji rdr., na czele rankingu utrzymał się Lidl. Pozostałe miejsca zajęły Plus (awans o cztery pozycje), i Orange. Zeszłoroczny wicelider – T-mobile wypadł poza pierwszą trójkę, stając się jednocześnie liderem spadków (-26 proc.).

grafika

- W przeciwieństwie do zestawienia obejmującego aktywność marek w telewizji w 2016 roku, w którym wiele brandów zmieniło swoją pozycję w porównaniu z poprzednim rokiem, w podsumowaniu 2017 roku 5 brandów utrzymało swoją pozycję. Do rankingu dołączyły trzy marki Winiary, Nestle oraz Ibuprom, które zwiększyły aktywność reklamową o odpowiednio 48 proc., 55 proc. i 50 proc. - mówi Bartosz Zientek, group account director, Codemedia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-telewizyjna-w-2017-roku-na-plusie-dzieki-duzemu-popytowi-w-ostatnim-kwartale ##

Najsilniej reprezentowane w rankingu są branże retail oraz telekomunikacja. Obie jednak zakończyły 2017 rok z mniejszą ilością GRP (spadek o odpowiednio 12 proc. i 6 proc.). Spowodowało to spadek ich udziału w całym rankingu - z 85 proc. w 2016 roku na 74 proc. w 2017 roku. Po raz pierwszy do zestawienia weszła marka leku.

- Po raz pierwszy wśród marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP pojawiła się marka farmaceutyczna - Ibuprom, będąca jednocześnie tegorocznym liderem dynamiki aktywności (+55 proc. rdr). Tuż poza rankingiem znalazła się druga marka z portfolio USP – APAP, której zabrakło jedynie 620 GRP – wskazuje Bartosz Zientek.

Marki z branży finansowej, które przekroczyły próg 20 tys. GRP w 2016 w analizowanym okresie zmniejszyły aktywność w telewizji – marka Vivus.pl wypadła z zestawienia, a ostatni jej przedstawiciel – Provident uplasował się zaledwie na piętnastym miejscu.

grafika

 - Do drzwi rankingu puka również marka Pyszne.pl, której zabrakło 1,5 tysiąca GRP aby się w nim znaleźć. Warto zwrócić uwagę na jej dynamikę która wyniosła 140 proc. Jeśli utrzyma się na podobnym poziomie w 2018 roku uplasuje się wysoko w kolejnym zestawieniu – dodaje Zientek.

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia. W zestawieniu obejmującym 2017 rok po raz pierwszy zostały uwzględnione dane TSV+2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"