Lidl promuje żywność z mniejszą zawartością soli i cukru, w reklamach znów Karol Okrasa (wideo)

Lidl Polska zaczyna akcję, w której promuje żywność z niższą zawartością soli i cukru oraz owoce i warzywa. Promocja jest realizowana wspólnie z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej, a w reklamach występuje kucharz Karol Okrasa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Lidl promuje żywność z mniejszą zawartością soli i cukru, w reklamach znów Karol Okrasa (wideo)
Prof. Mirosław Jarosz i Karol Okrasa w reklamie Lidla

W ramach kampanii Lidl podkreśla, że w wielu produktów żywnościowych dostępnych w tej sieci ograniczono zawartość soli i cukru. Informują o tym zielone etykietki.

- Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20 proc. ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych - informuje Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager w Lidl Polska. - Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, dlatego razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w naszej diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która przecież znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-sklepy-lidla-generuja-dla-calej-sieci-5-proc-przychodow,7171063289452673a ##

Firma opisuje, że w przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk kładzie na artykuły spożywcze, które są często jedzone przez dzieci. Z kolei redukcja soli koncentruje się na grupach artykułów spożywanych regularnie przez wszystkich ludzi. Do końca br. Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/ 100 g, a jeszcze w 2018 roku średnia wynosiła 1,32 g/ 100 g (z tego celu wyłączone są te chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz chleby i bułki zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki).

grafika

Wśród produktów, których skład został opracowany przez Lidl Polska tak, by spełniać nowe założenia w przypadku cukru są to m.in. płatki śniadaniowe, jogurty i napoje jogurtowe, desery, lody, słodkie wypieki, słodkie kremy do smarowania, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup, itp.) i dania gotowe. Przykładowo Ketchup Junior (Kania) zawiera teraz 25 proc. mniej soli i cukru, a jogurt Moje Duo z bananem i płatkami czekoladowymi ma obniżoną zawartość cukru o prawie 17 proc. Z kolei zawartość cukru obniżono m.in. w chlebie i bułkach, wędlinach, daniach gotowych i pizzach, sosach, zupach, snackach i przekąskach (słone wypieki, chipsy, itp.) - na przykład chleb na maślance jest jej teraz o 32 proc. mniej.

W promujących to reklamach występuje prof. dr hab. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, który podkreśla, jak ważne dla zdrowszego, dłuższego życia jest ograniczenie spożycia soli i cukru.

Promocja z magnezami z piramidą żywności

Towarzysząca tym zmianom promocja ruszy w najbliższy poniedziałek 5 sierpnia i potrwa do końca miesiąca lub wyczerpania zapasów. W ramach akcji przy jednorazowych zakupach za minimum 60 zł, w których jest przynajmniej jeden owoc lub warzywo, klient dostanie magnes z opracowaną przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej piramidą żywienia informującą, które kategorie produktów w jakich proporcjach powinniśmy jeść.

grafika

W osobnych reklamach z udziałem Karola Okrasy przedstawiane są promocje cenowe dotyczące wybranych produktów, w których obniżono zawartość cukru i soli.

To powrót znanego kucharza do ATL-owych kampanii Lidla po ponad rocznej przerwie. W maju ub.r. firma zakończyła bowiem serię reklam z udziałem Okrasy i blogerki Darii Ładochy. Jednocześnie rozpoczęła cykl pod hasłem „Więcej na radość życia”, w którym występują autentyczni klienci jej sklepów opowiadający o swoim codziennym życiu.

 

Działania reklamowe Lidla są prowadzone we wszystkich najważniejszych kanałach komunikacji, na czele z telewizją i internetem.

Za obsługę marketingową firmy odpowiadają GPD Agency (kreacja i produkcja reklam) oraz dom mediowy Havas Media (planowanie i zakup mediów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online