W raporcie "Q1 Brand Phishing Report" zawarto zestawienie marek, pod które w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku hakerzy najczęściej się podszywali w celu wyłudzenia od użytkowników danych osobowych i danych uwierzytelniających płatności.
Dość niespodziewanie i po raz pierwszy w historii na czele rankingu znalazł się LinkedIn, który był wykorzystywany w ponad połowie (52 proc.) wszystkich ataków phishingowych. Kwartał wcześniej serwis ten zajął piąte miejsce w zestawieniu z zaledwie 8-proc. udziałem. W ciągu trzech miesięcy liczba ataków phishingowych z wykorzystaniem LinkedIn wzrosła aż o 44 proc.
Na drugie miejsce spadł DHL (14 proc.), a na liście znalazła się jeszcze jedna firma przewozowa - FedEx, która przeskoczyła z siódmej pozycji na piątą (6 proc.).
W rankingu znaleźli się także technologiczni giganci Google, Microsoft i Apple, a także WhatsApp i Amazon oraz debiutujące w TOP 10 marki Maersk i AliExpress.

TOP 10 marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych w I kw. 2022 r.:
1. LinkedIn (52 proc.)2. DHL (14 proc.)3. Google (7 proc.)4. Microsoft (6 proc.)5. FedEx (6 proc.)6. WhatsApp (4 proc.)7. Amazon (2 proc.)8. Maersk (1 proc.)9. AliExpress (0,8 proc.)10. Apple (0,8 proc.)











