Już nawet serwisy branżowe i specjaliści ze USA otwarcie zaczęli w ostatnich miesiącach podważać wyniki prezentowane przez LinkedIn nie tylko jeśli chodzi o użytkowników, ale też ich zaangażowanie. Z przymrużeniem oka jest traktowana liczba 1,2 miliarda członków (ang. members), czyli osób posiadających konto na platformie. Pojawiają się zarzuty, że większość z nich nie jest aktywna i loguje się nie częściej niż raz w miesiącu.
Zapewne ostatnich wyników LinkedIn by nie opublikował, gdyby nie został do tego zmuszony. Są one częścią obowiązków wprowadzonych przez Digital Services Act. Czyli możemy pośrednio za te dane podziękować Komisji Europejskiej, która coraz mocniej "uprzykrza" życie amerykańskim firmom i korporacjom technologicznym działającym na naszym kontynencie.
W raporcie znajdują się wyłącznie dane dla krajów Unii Europejskiej, w tym dla Polski. Oprócz liczby aktywnych użytkowników znajdują się również informacje na temat działań moderacji, liczby osób, które się nią zajmują w podziale na języki czy zgłoszeń rządowych do LinkedIn o podanie danych użytkowników.

2,5 miliona Polaków loguje się na LinkedIn co miesiąc
LinkedIn w raporcie pokazał tabelkę, w której oprócz liczby zalogowanych użytkowników każdego miesiąca w podziale na poszczególne kraje znajduje się też liczba użytkowników, którzy odwiedzili serwis nie będąc do niego zalogowanymi.
Ta druga dana jest sumarycznie dla całej UE czterokrotnie większa (54,7 miliona zalogowanych do 213,1 milionów). W podobnych raportach inne serwisy społecznościowe nie raportują tej danej.
Wyniki w raporcie są średnimi miesięcznymi z pierwszej połowy 2025 roku, więc nie widać w nich zmian oraz ich dynamiki. W przypadku Polski mamy 2,5 miliona użytkowników miesięcznie zalogowanych i 10,9 wizyt niezalogowanych internautów (w tabelce opisanych jako "monthly average logged-out site visits").

Te wyniki są inne niż dane z polskiego badania Mediapanel. Dla przykładu w lipcu 2025 cykliczne badanie w Polsce pokazuje, że LinkedIn miał 4,56 miliona realnych użytkowników, co jest sumą użytkowników zalogowanych i niezalogowanych, którzy weszli na stronę.
W raporcie LinkedIn nie pokazuje też takich danych jak średni czas na użytkownika (według Mediapanelu to 25 minut i 54 sekundy).
Najwięcej użytkowników w Europie serwis posiada we Francji (12,2 miliona zalogowanych), Niemczech (7,4 miliona) oraz Włoszech (6,4 miliona).

Z raportu dowiadujemy się, że LinkedIn zatrudnia 10 moderatorów z językiem polskim. W pierwszej połowie 2025 w Unii Europejskiej zostało wysłanych przez użytkowników 1,08 miliona raportów/zgłoszeń dotyczących treści. Najczęściej dotyczyły dezinformacji (258 tys.), mowy nienawiści (169 tys.) oraz fałszywych kont oraz spamu (po 159 tys. zgłoszeń). Zaledwie 38 tys. treści zostało usuniętych, a 314 z nich zostały ograniczone zasięgi













