LinkedIn radzi firmom jak zwiększyć liczbę followersów (wideo)

LinkedIn opublikował zestaw porad, które mają pomóc firmom w zyskaniu większej liczby obserwujących ich strony w społecznościowym portalu.

km
km
Udostępnij artykuł:
LinkedIn radzi firmom jak zwiększyć liczbę followersów (wideo)

LinkedIn podkreśla, że mając obecnie niemal 740 mln członków w ponad 200 krajach, stał się czymś więcej niż tylko portalem dla osób poszukujących pracy.

"Dziś jesteśmy największą na świecie profesjonalną siecią i doskonałym miejscem dla marketingu B2B." - pisze na oficjalnym blogu Kylee Lessard, product marketing manager w LinkedIn.

Serwis zaznacza jak ważne są strony firm, będące miejscem do udostępniania, łączenia się i rozwoju, a także instrumentalnym narzędziem do budowania świadomości, autorytetu i zaufania. Co najważniejsze, potencjalny zasięg i wpływ danej strony rośnie wraz z liczbą obserwujących.

Jak zwiększyć liczbę followersów

W związku z powyższym LinkedIn podzielił się kilkoma technikami, dzięki którym firmy mogą przyciągnąć do swoich stron w portalu więcej followersów.

Pierwszy i najważniejszy krok to posiadanie takiej strony, którą warto obserwować. Przede wszystkim musi ona jasno prezentować profil działalności organizacji, należy więc ją uzupełnić m.in. o podstawowe informacje czy logo. W opisie ważne są też odpowiednie słowa kluczowe, gdyż strony w LinkedIn są indeksowane przez wyszukiwarki.

Aby ułatwić użytkownikom dołączenie do grona obserwujących, ważne jest dodanie przycisku "Obserwuj" na blogu, witrynie www i w newsletterach. Pomocna może też okazać się funkcja "Zaproś do obserwowania", jak również umieszczenie linku do strony w LinkedIn w e-mailowym podpisie oraz w innych profilach w mediach społecznościowych.

grafika

LinkedIn podkreśla, że przedsiębiorcy, marketerzy, członkowie kadr kierowniczych i inni decydenci poszukują w serwisie oryginalnych i wartościowych treści, aby poszerzać swoją wiedzę i osiągać zawodowe cele.

Portal twierdzi, że najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi tej grupy odbiorców jest publikowanie atrakcyjnych treści dotyczących branżowych nowości i trendów.

Co z kolei zrobić, aby firmowa strona w LinkedIn wyglądała na dynamiczną, interaktywną i przystępną? Zdaniem serwisu, najskuteczniejszy sposób to dwustronna komunikacja i uczestnictwo w istniejących dialogach. LinkedIn zachęca tutaj do wybrania do trzech hashtagów powiązanych ze stroną, które uczynią ją bardziej rozpoznawalną. Hashtagi te warto wykorzystywać we własnych komentarzach w toczących się na portalu dyskusjach.

Ponadto, LinkedIn poleca tworzenie wydarzeń, które umożliwiają interakcje i angażowanie odbiorców w czasie rzeczywistym.

Jednocześnie serwis radzi firmom, aby poznawały swoich odbiorców korzystając z analityki strony. To tutaj mogą one w jednym miejscu znaleźć szczegółowe informacje o cechach demograficznych obserwujących i odwiedzających, a także sprawdzić, które z ich postów i aktualizacji generują największe zaangażowanie. Dzięki takim danym można lepiej dopasowywać się do swoich followersów i dostarczać im najbardziej wartościowe dla nich treści.

grafika

LinkedIn podkreśla także, że bardzo ważną rolę w rozwoju danej marki w serwisie odgrywają jej pracownicy. Portal radzi firmom, aby zachęcały podwładnych do aktualizacji swoich profili i nie zapominali przy tym o uwzględnieniu w informacjach dotyczących doświadczenia zawodowego aktualnego pracodawcy.

W komunikacji z pracownikami LinkedIn radzi też firmom, aby udostępniały ich najlepsze wpisy, powiadamiały ich o najważniejszych firmowych postach oraz angażowały do aktywności na wewnętrznych kartach "Moja firma".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"