Skokowy wzrost oglądalności Canal+ Family na „jedynce” na liście kanałów Canal+

Canal+ Family po pierwszym tygodniu emisji na tzw. „jedynce” na dekoderach Canal+ miał średnio 0,11 proc. udziału w rynku, podczas gdy w tygodniu poprzedzającym było to 0,04 proc. Przesunięcie TVN z pozycji pierwszej na piątą nie miało wyraźnego wpływu na wyniki stacji.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Skokowy wzrost oglądalności Canal+ Family na „jedynce” na liście kanałów Canal+

W środę, 10 sierpnia nastąpiły duże zmiany w EPG na dekoderach Canal+. Między innymi na pierwszej pozycji zamiast TVN (stacja to miejsce zajmowała od lat) umieszczony został kanał Canal+ Family, który jednocześnie dostępny jest dla wszystkich abonentów platformy. Z kolei TVN spadł na miejsce piąte.

Średni dobowy udział Canal+ Family po pierwszym tygodniu obecności (tj. od 10 do 16 sierpnia) na pierwszej pozycji listy kanałów Canal+ w ujęciu całorynkowym w grupie 4+ wyniósł 0,11 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Stacja zwiększyła oglądalność o 220 proc.

W tygodniu poprzedzającym zmiany (od 3 do 9 sierpnia) stacja Canal+ Family miała 0,04 proc. udziału. Porównując dane ze sobą wynika, że stacja po otrzymaniu „jedynki” w Canal+ zwiększyła rynkowy udział o 220 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/canal-pakiet-wielka-pilka-cena-jak-zamowic-canal-eleven-sports-polsat-sport-premium-nowy-pakiet-canal-cena,7169787273262721a ##

Skokowy wzrost udziału nastąpił w dniu wejścia na pozycję numer jeden u operatora. 9 sierpnia kanał miał 0,03 proc. udziału, a dzień później było to 0,16 proc.

grafika

Z kolei spadek pozycji EPG stacji TVN nie miał wyraźnego wpływu na oglądalność stacji. Od 3 do 9 sierpnia TVN nadawany na pierwszej pozycji miał średnio 6,15 proc. udziału, a od 10 do 16 sierpnia - kiedy stację dostępna na miejscu piątym w dekoderze - było to 6,09 proc.

grafika

Wyraźne wzrosty zanotowały również inne kanały Canal+, które od 10 sierpnia dostępne są na wyższej pozycji. Canal+ Premium awansujący z miejsca dziewiątego na drugie zwiększył wynik z 0,19 proc. do 0,31 proc. udziału. W przypadku Canal+ Domo było to z 0,11 proc. do 0,14 proc. (awans z lokaty 23. na 3.), a Canal+ Kuchnia - z 0,10 proc. do również 0,14 proc. (awans z lokaty 24. na 4.)

„Chwila minie, nim widzowie „nauczą” się nowych pozycji danych kanałów”

Ważną zmianą w pozycjach dekoderów Canal+ było również m.in. przesunięcie kanałów AXN White, AXN Black i AXN Spin HD z miejsc 193-195 na 291-293. Działanie spowodowało spadek udziału AXN Black w analizowanych okresach z 0,11 do 0,09 proc. Wynik AXN White zmalał z 0,10 proc. do 0,07 proc., z kolei udział AXN Spin HD zwiększył się z 0,02 proc. do 0,03 proc.

- Moim zdaniem jest to niefortunny okres do porównań zwłaszcza w przypadku kanałów Canal+, ponieważ porównujemy okres kiedy nie grały ligi piłki nożnej (m.in. liga hiszpańska) z okresem, kiedy rozgrywki wystartowały. W znacznym stopniu mogło to wpłynąć na wyniki - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu w Media Context. - Ponadto miejsce stacji na dekoderze to przyzwyczajenie, więc dzisiaj pewnie ludzie nerwowo szukają nadal swoich dotychczasowo ulubionych stacji. Chwila minie, nim „nauczą” się nowych pozycji danych kanałów - dodaje.

Canal+ Family nadaje od niemal 10 lat

Stacja Canal+ Family została uruchomiona w 2013 roku. Przez wiele lat była oferowana tylko razem z pozostałymi kanałami filmowymi i sportowymi Canal+. Od kilku miesięcy platforma cyfrowa udostępnia ją abonentom posiadającym nawet najtańszy pakiet Entry+ (15 zł miesięcznie). W Canal+ Family można znaleźć m.in. programy dokumentalne znane z Planete+, Canal+ Kuchnia czy Canal+ Domo („Polska z góry”, „Remont w 48h”, „Ugotuj mi mamo!”), seriale komediowe („The Office”, „Planeta singli”), starsze filmy („Grand Budapest Hotel”), seriale animowane („Tomek i przyjaciele”, „Zwierzaki-przebieraki”) i transmisje sportowe (np. Turniej WTA w Toronto).

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ kilka dni temu informował, że Canal+ Family dzięki zmianie będzie dostępny dla wszystkich abonentów satelitarnych Canal+, którzy nie posiadali do tej pory kanału w swojej ofercie. - W ten sposób szersza grupa naszych abonentów otrzyma dostęp do emitowanych na kanale filmów, seriali, dokumentów, programów dla najmłodszych oraz wydarzeń sportowych z jakościowych bibliotek Canal+ - informował.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"