Logo Euro2012 pokazuje, że Polska jak i Ukraina należą do Europy

To dobre logo, pokazujące wspólne korzenie kulturowe Polski i Ukrainy – oceniają logotyp Euro2012 specjaliści z polskich agencji kreatywnych. Hasło finałów mistrzostw Europy 2012, którym jest slogan: "Razem tworzymy przyszłość" zbiera już nieco gorsze recenzje.

Robert Stępowski - wm
Robert Stępowski - wm
Udostępnij artykuł:

Logo Euro2012 swym wyglądem przypomina kwiat. Ze wspólnej łodygi wyrasta piłka i dwa kwiaty w barwach flag narodowych dwóch państw. Jeden ma symbolizować Polskę, a drugi Ukrainę. - Jest miłe dla oka, energetyczne, dynamiczne zarówno w formie jak i kolorystyce. Będzie widoczne podczas mistrzostw, powinno się dobrze komponować w różnych materiałach promocyjnych – uważa w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Maciejewski, creative director Euro RSCG 4 D. Tymczasem Szymon Gutkowski z DDB twierdzi, że pozytywną cechą logo jest unikanie wprost piłkarskiego przekazu. – Ono pokazuje, że Polska i Ukraina to kraje rozwijające się, ale także z bogatą kulturą. Jednocześnie nie epatuje nowoczesnymi technologiami, a to najczęściej popełniany, wynikający z kompleksów, błąd krajów starających się dołączyć do pierwszej ligi gospodarczych gigantów – twierdzi. Jego zdaniem znak graficzny dobrze łączy kraje będące gospodarzami Euro2012. – Zaskakuje to, że jego twórca, który nie pochodzi z tych państw, tak zgrabnie oddał lokalne, słowiańskie korzenie naszych krajów – dodaje. Uważa, że jest to jeden z lepszych mundialowych logotypów.

Euro2012 - logo

Z tą opinią zgadza się również Edward Ruszczyc, creative director BRIGHTNESS Advertising360. - Patrząc na nowy znak, logo Euro 2012, możemy mieć w pełni wrażenie, że Polska jak i Ukraina należą do Europy - mówi. Przyznaje jednak, że wyzwaniem będzie wykorzystanie go w nietypowych formach takich jak tłoczenie, wycinanie, wersje jednokolorowe itp., ponieważ posiada dużo szczegółów.

Nieco bardziej sceptycznie do nowego logo podchodzi Paweł Heinze, creative director agencji Leo Burnett. Czemu? - Wydaje mi się ono nieco naiwne, bardzo dosłowne i przedstawiające. Myślę, że gdyby było bardziej "analogowe", organiczne - mogłoby zyskać - odpowiada. Jednocześnie podkreśla, że jest to znak bardzo silny i dosadny. - Rozwiązanie folklorystyczne dla naszego logo wydaje się w tym kontekście mądre. Czy ono jest nowoczesne, dynamiczne i cool to jest inna kwestia – mówi Heinze.

- Im dłużej przyglądam się nowemu logo, tym więcej mam wątpliwości. Chwilami znak wydaje mi się wdzięczny, oryginalny i bezpretensjonalny, innym razem zbyt infantylny i za mało prestiżowy – ocenia natomiast Tomasz Bartosz Jaroszewski, art director agencji GoldenSubmarine. Mimo to przyznaje, że proporcje pomiędzy elementami składowymi są trafnie dobrane i w połączeniu z pochyleniem motywu w prawo, nadają dynamiczny i dość zgrabny charakter kompozycji.

Jacek Maciejewski ma pewne uwagi, ale nie do logo, ale do hasła. - Tłumaczenie hasła po angielsku i ukraińsku brzmi tak samo „Razem tworzymy historię“. Nie wiem dlaczego w polskiej wersji „historia“ została zamieniona na „przyszłość“. Jest to na pewno niepotrzebna niespójność - uważa.

- Zaprezentowane szerokiej publiczności kilka dni temu logo piłkarskich Mistrzostw Europy jest głębokim kompromisem: geograficznym, politycznym, historycznym, kulturowym, sportowym i wreszcie graficzno-artystycznym – podkreśla Jerzy Ciszewski, prezes agencji Ciszewski Marketing Sportowy. - Ja widzę w tym logo autentycznie pozytywne przesłanie, dla nas wszystkich i dotyczące nas wszystkich – dodaje.

Robert Stępowski - wm
Autor artykułu:
Robert Stępowski - wm
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych