Jesień bez "Love Island". Czy program wróci do telewizji?

Program “Love Island. Wyspa miłości” nie pojawi się jesienią na antenie Czwórki. To pierwsza przerwa w emisji reality show od jego startu w 2019 r. Ma to być część strategii szefa programowego Grupy Polsat Edwarda Miszczaka na zdobycie dodatkowych widzów w przyszłości.

Tomasz Gardziński
Tomasz Gardziński
Udostępnij artykuł:
Jesień bez "Love Island". Czy program wróci do telewizji?
Kadr z "Love Island. Wyspy Miłości" (screen: YouTube/Love Island. Wyspa Miłości)

Randkowy program prowadzony przez Karolinę Gilon zadebiutował w naszym kraju na jesieni 2019 roku i początkowo był emitowany w Polsacie. Uległo to zmianie po 6. edycji “Love Island. Wyspa miłości”, która dobiegła końca w październiku 2022 roku. Decyzję o przeniesieniu produkcji do TV4 podjął Edward Miszczak i weszła ona w życie od razu od 7. sezonu.

Do tej pory wyprodukowano dziewięć serii reality show. Ostatnia z nich osiągnęła Polsat decyzji o rezygnacji z “Love Island”.

“Love Island. Wyspa miłości” nie trafi do jesiennej ramówki

Jak podaje Plotek, dyrektor programowy Telewizji Polsat Edward Miszczak wciąż dostrzega potencjał w programie, ale jego zdaniem produkcja kolejnych edycji na ten moment nie ma sensu. W opinii dyrektora programowego Polsatu “Love Island. Wyspa miłości” powinna zaliczyć przerwę, dzięki której widzowie zdążą zatęsknić za formatem i w większej liczbie zasiądą przed telewizorami, gdy dojdzie do ewentualnego powrotu.

Na razie nie wiadomo, czy “odpoczynek” programu potrwa pół roku czy jednak całe 12 miesięcy. Decyzja w tej sprawie podobno jeszcze nie zapadła. - Edward mówi, że nie rezygnuje z tego formatu, ale trzeba mu dać czas na leżakowanie. "Niech się widzowie stęsknią" - powiedział ostatnio, mając nadzieję, że jak po półrocznej albo rocznej przerwie "Love Island" wróci na antenę, to zanotuje wzrost widzów. To taka strategia oparta na sentymencie, który sprawdził się w przypadku "Tańca z gwiazdami" - wyjaśnia informator portalu.

Wspomniany powyżej taneczny program powrócił na antenę Polsatu wiosną 2024 roku po trwającej półtorej roku przerwie i faktycznie notował lepsze wyniki niż w swoim 13. sezonie. Średnia oglądalność ostatniej edycji “Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” wyniosła 1,78 mln widzów, co przełożyło się na 14,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Dla porównania - odcinki z 13. odsłony formatu były wyświetlane średnio przez 1,14 mln widzów. Polsat liczy więc na podobny efekt również w przypadku “Love Island”.

Polsat nie rezygnuje z Karoliny Gilon

Co ciekawe, z anteny nie zniknie za to prowadząca “Love Island. Wyspę miłości” Karolina Gilon. Według informacji Plotka trwają rozmowy nad możliwymi opcjami dla popularnej prezenterki. Jednym ze scenariuszy branych poważnie pod uwagę jest jej występ w kolejnej odsłonie “Tańca z gwiazdami”. W normalnych okolicznościach nie byłoby to możliwe ze względu na niemożność zgrania tematów, bo “Love Island” jest nagrywany w Hiszpanii. 

“Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” powróci do Polsatu w jesiennej ramówce stacji. Szczegóły 15. edycji (28. licząc z sezonami pokazywanymi przez TVN) póki co nie są znane.

Tomasz Gardziński
Autor artykułu:
Tomasz Gardziński
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna