Lubimy lokowanie marek w serialach. „Rodzinka.pl” najmocniej nimi naszpikowana

Ponad połowie badanych nie przeszkadza, gdy prawdziwe produkty są lokowane w serialach telewizyjnych. Ich zdaniem, zdecydowanie najwięcej marek można zauważyć w serialu TVP2 „Rodzinka.pl” - wynika z raportu domu mediowego MEC.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Lubimy lokowanie marek w serialach. „Rodzinka.pl” najmocniej nimi naszpikowana

Prawie 54 proc. polskich internautów w wieku powyżej 20. lat deklaruje, że lubi kiedy bohaterowie seriali używają prawdziwych marek (samochodów, napojów, itp.) - takich, które można kupić. Większą potrzebę realizmu w tym zakresie wyrażają mężczyźni (56 proc.) niż kobiety (51 proc.) oraz grupa starszych badanych (ponad 56 proc., podczas gdy wśród 20-29 latków - niespełna 50 proc.) - wynika z badania MEC Access, działu akcji specjalnych domu mediowego MEC.

Chęć oglądania prawdziwych marek w produkcjach serialowych idzie w parze ze świadomością, że pojawiają się tam odpłatnie. Ponad 70 proc. badanych internautów uważa, że w serialach pokazywane są marki, które za to zapłacą.  Świadomość product placement okazuje się wyższa wśród mężczyzn (72 proc.) niż kobiet (68 proc.). W największym stopniu przekonani o komercyjnym podłożu wprowadzania marek do treści seriali są widzowie w wieku 30-39 lat (77 proc.), a w najmniejszym stopniu widzowie w wieku 50+ (60 proc.).

- Prawdopodobnie ta świadomość jest tak wysoka m.in. na skutek regulacji z 2011 roku, w myśl których nadawcy muszą informować widzów, że program zawierał lokowanie produktu. Mimo to widzowie wolą mieć w programach prawdziwe, dostępne w sklepach marki, co jest niezłą wiadomością dla marketerów inwestujących w lokowanie produktu - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes MEC.

W badaniu sprawdzono też poziom irytacji produktami w serialach i show telewizyjnych. Tylko 35 proc. internautów twierdzi, że irytuje ich pojawianie się marek w takich produkcjach, podczas gdy blisko 51 proc. temu zaprzecza.

- Reklamodawcy mniej inwazyjnie niż przed laty wprowadzają produkty do programów. Z pomocą specjalistów od product placement i scenarzystów coraz częściej udaje się pogodzić interes widza i reklamodawcy. Stąd też relatywnie niski poziom irytacji tego typu realizacjami - komentuje Albrychiewicz.

Zbadano także obłożenie product placementem seriali z tegorocznych ramówek głównych stacji.  Blisko połowa badanych nie potrafiła wskazać serialu, w którym ich zdaniem pojawia się najwięcej marek. Nieco ponad jedna trzecia wytypowała nadawaną w TVP2 “Rodzinkę.pl”, a po 16 proc. badanych - “Pierwszą miłość” (Polsat) i “M jak miłość” (TVP2).

grafika

Badanie zrealizowane metodą CAWI na próbie 2 tys. internautów w czerwcu 2015 r przez MEC Analytics & Insight.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online