Elektroniczna karta pokładowa jest wysyłana do pasażerów pocztąelektroniczną lub poprzez wiadomość SMS do telefonu komórkowego,podłączonego do internetu. Poza informacjami na temat rejsu, takimijak nazwisko pasażera, numer lotu i godziny odlotu, karta zawieradwuwymiarowy kod kreskowy. Umożliwia on pasażerowi przejście przezbramki odprawy prosto do wyjścia do samolotu. Kod kreskowy wtelefonie jest następnie czytany przez skaner, a pasażer może udaćsię bezpośrednio do samolotu bez konieczności posiadaniadrukowanego, papierowego dokumentu. Odprawy można dokonać równieżza pomocą komputera.
- Jestem pewna, że usługa ta okaże się nieoceniona szczególniedla pasażerów biznesowych. Wpłynie ona znacząco na efektywność iwygodę podróżowania - mówi Maria Kowalewska, dyrektor generalnypolskiego oddziału Lufthansy.

Sama w sobie "komórkowa" odprawa nie jest nowością. Od majamogli z niej korzystać podróżni lecący do Amsterdamu, Wiednia iLondynu.
Równolegle z Warszawą serwis zostanie uruchomiony w ponaddziesięciu innych portach lotniczych na kontynencie, m.in. wBrukseli, Paryżu i Helsinkach. System został już przetestowany narynku niemieckim. Korzysta z niego już ponad 9 tys. osóbtygodniowo.











