1,3 mln widzów śledziło transmisje z Pekinu w TVP

Średnia oglądalność zakończonych w niedziele Letnich IgrzyskOlimpijskich w Pekinie na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosła 1,3 mlnwidzów przy udziale w rynku na poziomie 33,06 proc. TVP nareklamach wokół transmisji z imprezy zarobiła w sumie ponad 13 mlnzł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research tegoroczneigrzyska cieszyły się mniejszą popularnością niż te cztery latatemu odbywające się w Atenach (oglądało je 2,2 mln widzów), alemiały lepszy średni udział w rynku (w 2004 roku wyniósł on 32,84proc.). Trzeba jednak dodać, że transmisje z Pekinu miały miejscegłównie w nocy i rano, a sportowe zmagania w stolicy Grecjiwidzowie mogli oglądać w dzień i wieczorami.

Największą widownię spośród wszystkich relacji z igrzysk nagłównych kanałach TVP miała ceremonia otwarcia, którą w Jedynce wpiątek 8 sierpnia obejrzało 3,72 mln osób (udział 52,07 proc.).Średnio transmisje w TVP 1 miały 1,35 mln widzów i 34,67 proc.udziału, a w TVP 2 - 1,22 mln i 31,38 proc.

Nieliczne relacje z imprezy na antenie TVP Info przyciągnęły 140tys. osób (udział 6,52 proc.). Spośród kanałów transmitującychzmagania sportowe przewagę miał Eurosport, na którego antenieigrzyska oglądało średnio 70 tys. widzów, co dało stacji 1,33 proc.udziału. W TVP Sport przeciętna widownia zawodów wyniosła 9 tys.osób przy udziale w rynku na poziomie 0,21 proc.

Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie przyciągnęły przedtelewizory głównie mężczyzn, widzów powyżej 40. roku życia,mieszkańców małych i dużych miast, oraz osoby z podstawowym lubśrednim wykształceniem.

Największe wpływy z reklam wyemitowanych przy relacjach z Pekinumiała Jedynka - 8,5 mln zł. Przychody Dwójki wyniosły 4,4 mln zł, aTVP Sport - 270 tys. zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).Najwięcej na spoty wokół transmisji wydały firmy Reckitt Benckiser,Panasonic i Procter and Gamble.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style